پاسخ ایران به ادعای جدید رسانه های آمریکایی

جام جم آنلاین: نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد به ادعای جدید رسانه های آمریکایی مبنی بر نبود حق غنی سازی در معاهده ان پی تی پاسخ داد.

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به ادعای جدید برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر نبود حق غنی سازی در معاهده ان. پی. تی تاکید کرد: این معاهده نه تنها غنی سازی بلکه همه جنبه های بهره برداری از فناوری صلح آمیز هسته ای را برای ایجاد و توسعه چرخه کامل سوخت به صورت مستقل و ملی، شامل می شود.

دو روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و نیویورک تایمز اخیرا ادعا کردند: در معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای، حق غنی سازی برای کشورهای عضو به رسمیت شناخته نشده است.

این دو روزنامه همچنین ادعا کردند: مقامات آمریکایی فعلاً آمادگی شناسایی چنین حقی را برای جمهوری اسلامی ایران ندارند.

در پاسخ به این ادعا، بخش مطبوعاتی نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد، جوابیه ای صادر کرد که در هر دو روزنامه ، چاپ شده است.

این جوابیه ضمن تاکید بر حقوق هسته ای مسلم کشورمان از جمله حق غنی سازی اورانیوم، به متن صریح معاهده «ان پی تی» درباره حقوق هسته ای کشورها، استناد کرده است.

جوابیه ایران خطاب به این رسانه های آمریکایی یادآور شده است: براساس اصل احترام به حاکمیت ملی کشورها، اعضای ان. پی. تی حق انتخاب و طراحی مستقل سیاست های انرژی خود را در سطح ملی دارند و تصمیم گیری برای بهره گیری از چرخه سوخت هسته ای، بر اساس نیازهای ملی، از اختیارات دولت های حاکم محسوب می شود.

در این جوابیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران همانطور که بصورت کامل خود را بر رعایت وظایف قانونی مندرج دران. پی. تی متعهد می داند، قاطعانه بر برخورداری از این حقوق قانونی اصرار دارد.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.