پاسخ ایران خودرو به اظهارات منطقی

احتراما ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی و همکاران گرامی، به استحضار می رساند سایت وزین خبرآنلاین امروز ۲۴ خرداد ماه سال جاری خبری در مصاحبه با مدیر عامل سابق ایران خودرو “تحت عنوان رمز گشایی منطقی از مکث ۳ ساله برای تولید رانا، چراهمیشه پای فرانسه در میان است” منتشر کرده است لذا به منظور تنویر افکارعمومی دستور فرمایید پاسخ ذیل در اسرع وقت در همان قسمت منتشر شود.

۱- طی سه سال اخیر جناب آقای منطقی بارها در خصوص وضعیت شرکت ایران خودرو و مدیریت فعلی این شرکت انتقادهای تخریبی را بیان کردند که این شرکت بنا به رعایت اخلاق حرفه ای از پاسخگویی به آن موارد خودداری کرده است، ولی تکرار و استمرار این اظهارنظرهای بی پایه و اساس موجب شد تا این شرکت برای تنویر افکار عمومی نکاتی را یادآور شود.
۲- آقای منطقی ضعف مدیریتی شما باعث ورشکستکی و ناکارآمدی شرکت ایران خودرو شد به نحوی که همه شاخص های مالی، توسعه و پیشرفت این شرکت روبه افول گذاشت. این در شرایطی است که این میراث عملکرد شما به شهادت همه کارشناسان اقتصادی،  تنگناها و نارسایی های گسترده ای را در حوزه صنعت قطعه سازی که ایران خودرو با آن همکاری داشت به جای گذاشت.
۳- درزمان مدیریت شما همین قدر بسنده می کنیم که به گونه ای بر این شرکت عظیم مدیریت کردید که حاصل آن بدهی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی بوده است.
۴- درطول هفت سال تصدی شما بر سکان مدیریت ایران خودرو تولید ۲۰۶ که در مصاحبه یتان به آن اشاره کردید، ۴۵ درصد رشد داشته این درحالی است که طی سه سال اخیر رشد تولید ۲۰۶ به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است.
۵- بر خلاف ادعای مطرح شده، هیچ گونه سند و مدرکی مبنی بر اثبات ادعای شما در زمینه سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در سوابق گروه صنعتی ایران خودرو وجود ندارد.
۶- در زمان مدیریت جناب عالی تنها چیزی که درمورد خودکفایی وجود دارد فقط در روی کاغذ است و کار بنیادی دراین خصوص صورت نگرفته است و عدم داخلی سازی قطعات محصولات تولیدی مبین این موضوع می باشد.
۷- شما مدعی هستید که خودرو رانا در طول مدیریت جناب عالی طراحی شده است، حال آنکه آنچه را که شما طراحی کردید بیشتر شبیه به یک کاردستی می ماند که فاقد هرگونه جنبه های طراحی بر مبنای استاندارد های جهانی است.
۸- استراتژی راهبردی ایران خودرو در حال حاضر براساس سیاست برنده – برنده است که درمورد پژو فرانسه در زمان مدیریت شما هیچ وقت اعمال نشد.

۹- آقای منطقی! تا کنون سابقه نداشته است که مدیری پس از گذشت سه سال از اتمام مسؤلیتش، درباره دوران مدیریت خود سخن سرایی کند و مرتب اقدام به مقایسه آن زمان با دوره مدیریت جدید در رسانه های گروه کند، زیبنده شما نیست که در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را “تولید ملی” نامیدند این چنین به تولید و صنعت کشور تازیانه بزنید و مبادرت به چنین فرافکنی نمایید.
۱۰- علاوه بر موارد مذکور فوق، مستندات بسیاری از ضعف های مدیریت هفت ساله آقای منطقی وجود دارد که می توان هزاران صفحه از این گونه موارد به رشته تحریر درآورد، البته گروه صنعتی ایران خودرو تا کنون بنا به مصلحت های خاص از انتشار این موارد خودداری کرده است و در صورت ادامه این اتهام زنی ها و انتقادهای غیرکارشناسی ناچار به انتشار آن در جراید کشور خواهد بود.
۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.