پاسخ بنیاد شهید به خبرآنلاین: پرونده جانبازان شیمیایی به سرعت تشکیل می شود

یکی از خوانندگان خبرآنلاین به نام همتیان نوشته بود: « با سلام پدربنده با هجده ماه جبهه و درد کشیدن از عوارض شیمیایی (با تایید پزشکان وحتی دارای گواهی مجروحیت از ناحیه مقاومت بسیج) و چند سال پیگیری که حتی دستور از تهران برای بجنورد که به کمیسیون معرفی بشوند و هنوز بعد از چند سال از کمیسیون هم خبری نشد با شصت سال سن مجبوره با شکمی که نیم متر بخیه داره پشت وانت بشینه و مخارجش رو در بیاره و شب تا صبح از درد بناله!»
جهانی فر، رئیس پذیرش بنیاد شهید  و امور ایثارگران استان تهران در باره مشکل این جانباز شیمیایی گفت:« دردوره ای قرار بود برای جانبازان شیمیایی مدارک همزمان درنظر گرفته شود. اما این موضوع کلاً منتفی وعنوان شد که کمیسیون های بدوی درباره این نوع از جانبازان عمل خواهد کرد. به این ترتیب اگر کسی ادعا کند که در فلان تاریخ و فلان منطقه در جنگ بوده وشیمیایی شده است. پس از بررسی انجام شده درمنطقه عملیاتی و اطلاع از صحت بمباران شیمیایی دراین منطقه، جانباز بدون ارائه مدارک کمیسیون بدوی به بنیاد معرفی می شود. بنیاد نیزآنها را به کمیسیون معرفی می کنند.»
جهانی فر با اشاره وضعیت جانباز شیمیایی مورد نظرگفت:«از این رو اتفاقی که برای این جانباز پیش آمده عجیب است و باید دید علت طولانی شدن کمیسیون این جانباز شیمیایی چه بوده است؟ اگرمراحلی که به آن اشاره شد انجام شده باشد باید به کمیسیون تعیین در صد فرستاده شود. درصورتی که هیج اطلاعی از وضغیت پرونده اش به او داده نشده باید به بنیاد شهید محل پروندشان مراجعه کنند. تا از وضعیت و نوبت کمیسیونش مطلع شود. اگرروند عادی کار طی شده باشد نباید جواب او تا این حد به تعویق افتاده باشد.
زیرا اگر کسی در شروع کار و کمیسیون بدوی هم باشد. پس از ۳ تا ۴ ماه بررسی درکمیسیون کاربه سر انجام می رسد باید دید مشکل چه بوده است.شاید اساساً شرایط شرکت در کمیسیون را نداشته است.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.