پاسخ به سوال خوانندگان : مشکلات بروز رسانی مرورگر کروم و روش های حل مشکل

گوگل کروم در حال حاضر یکی از بهترین مرورگرهای دنیای وب به شمار می رود . این مرورگر از زمانی که در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت گوگل ارائه شده ، به ندرت دچار افت تعداد کاربران شده و همیشه روندی صعودی را طی کرده است . همانطور که میدانید هر برنامه ای ممکن است دچار مشکلاتی باشد . یکی از مشکلاتی نیز که گاهی اوقات در مرورگر کروم دیده می شود ، مسئله بروز رسانی آن می باشد . در این مطلب سعی شده است تا به شکل کوتاه و مختصر نگاهی به خطاهایی که هنگام بروز رسانی در مرورگر کروم دیده می شوند داشته باشیم . اما قبل از شروع بهتر است به نکته ای بسیار مهم اشاره کنیم .

دلیل بسیاری از خطاهایی که در بروز رسانی مرورگر کروم دیده می شود این است که مرورگر کروم را از سایت اصلی آن به نشانی google.com/chrome دانلود نکرده باشید . هنگامی که از طریق این سایت اقدام به دانلود مرورگر کروم می کنید ، یک فایل نصاب کم حجم ( حدود ۷۵۰ کیلوبایت ) در اختیار شما داده می شود که با اجرای آن میتوانید آخرین نسخه مرورگر کروم را نصب کنید که البته این روش نصب به صورت آنلاین انجام می شود و برای کاربرانی که سرعت اینترنت مناسبی ندارند ، مشکل است . به همین دلیل کاربران ایرانی نیز که اکثرا از سرعت کم اینترنت رنچ میبرند ، اقدام به دانلود نصاب آفلاین ( offline installer ) کرده و مرورگر کروم را به صورت آفلاین نصب می کنند . همین مورد می تواند باعث ایجاد اخلال در روند بروز رسانی کروم شود . پس حتما به این نکته توجه داشته باشید . در ادامه به خطاهای هنگام نصب اشاره خواهیم کرد . پس با گویا آی تی همراه باشید ……


( Update server not available ( Error:1 : این ارور نشان دهنده این است که شما نمی توانید گوگل کروم را که در فولدر جاری قرار دارد ، بروز رسانی کنید . این خطا به دلیل جابجا شدن فایل های گوگل کروم از مسیر پیشفرض نصب بوجود می آید .

روش حل مشکل :

اگر خودتان این جابجایی ها را انجام داده باشید ، باید فایل ها یا کل فولدر قبلی را به جای خود بازگردانید . در غیر این صورت بهترین و راحت ترین کار این است که گوگل را Uninstall کرده و دوباره اقدام به نصب آن کنید .


( Update server not available ( Error:3 : خطای مذکور به این دلیل بوجود می آید که مرورگر نمی تواند با بخش Google Update ارتباط برقرار کند .

روش حل مشکل :

* در صورتی که از سیستم عامل ویندوز ۷ یا ویستا استفاده می کنید باید گوگل کروم را با سطح دسترسی Administrator اجرا کنید . برای انجام این کار کافیست که روی آیکون گوگل کروم راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید . سپس در پنجره باز شده به قسمت Compatibilities مراجعه کرده و آخرین گزینه ی موجود که با عنوان Run this program as an administrator مشخص شده است را فعال کنید . البته لازم به ذکر است که این مشکل برخی مواقع بوجود می آید و دلیل اصلی آن نیز مکانیزم بروز رسانی اتوماتیک گوگل کروم است . در حالی که ممکن است برخی کاربران نیازی به بالا بردن سطح دسترسی گوگل کروم تا حد Administrator نداشته باشند . همچنین به دلیل مسائل امنیتی توصیه می شود که کاربران از فعال کردن حالت Run as اجتناب کنند .

* در صورتی که مشکل هنوز پایدار بود میتوانید گوگل کروم را یک بار Uninstall کرده و دوباره نصب کنید .


( Update server not available ( Error:7 : این خطا به این معناست که بروز رسانی ها به درستی دریافت می شوند اما در هنگام نصب آنها موفقیت آمیز نیست .

روش حل مشکل :

ابتدا کامپیوتر خود ریست کنید . پس از بارگذاری مجدد ویندوز با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + Delete ( در ویندوز ایکس پی ) و یا Ctrl + Shift + Esc ( در ویندوز هفت ) برنامه ی Windows Task Manager را باز کنید . اگر اکنون سربرگ Process را باز کنید . اگر پردازش هایی با نام GoogleUpdate.exe و یا GoogleUpdateOnDemand.exe را مشاهده کردید ، باید مرورگر خود را دوباره بروز رسانی کنید . به احتمال زیاد مشکل تان حل خواهد شد .

در صورتی که مجددا با این خطا مواجه شدید ، گوگل کروم را پاک کرده و دوباره نصب کنید .

امیدواریم که دوست عزیزمان آقای امیررضا شفاعتیان پاسخ خود را گرفته باشند …..

مطالب مرتبط

  • ۱۱ آمار جالب درباره نقشه‌های گوگل
  • آپدیت جدید برای مرورگر کروم در سیستم عامل iOS
  • گوگل کروم؛ پر استفاده ترین مرورگر دنیا
  • کروم ۲۱ با پشتیبانی از وبکم ، میکروفون و گیم پد
  • گوگل سیستم عامل مبتنی بر دسک تاپ کروم خود را با نام Chromebox معرفی کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.