پاسخ به شبهات دینی در یک نمایش

جام جم آنلاین: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تئاتر را بهترین زبان و شیوه برای بیان تاریخ اسلام دانست و افزود: نمایش «ساقی» با زبان شیوای هنر به شبهات دینی پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا از مجموعه تئاتر شهر، حمید شاه‌آبادی با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن تماشای نمایش ‘ساقی’ به کارگردانی ‘امیردژاکام’ از گروه اجرایی این نمایش تقدیر کرد.

شاه آبادی در این دیدار، گفت: ما کمتر اثر نمایشی را سراغ داریم که در زمینه تاریخ صدر اسلام به صحنه رفته باشد در حالی که کارجدی در این عرصه می‌تواند زمینه‌های بسیار تاثیر گذاری را برای جلب مخاطب فراهم کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به محتوای اجرایی نمایش «ساقی»، بیان کرد: به کارگیری زبان طنز و فاخر به دور از طنزهای مبتذل و سخیف از ویژگی‌های این اثر نمایشی بود و کارگردان «ساقی» با به کارگیری ترکیب مناسب در اجرا و کارگردانی، نمایش تاثیر گذاری را به مخاطب امروزی تئاتر معرفی کرده است.

وی «ساقی» را اثری جذاب برای مخاطبین تئاتر وصف کرد و گفت: سیر داستان و چاشنی طنز مخاطب را تا پایان اثر همراه می‌کند و در دل این طنز، بسیاری از حقایق تاریخی از جمله جعل روایت به تماشاگر نشان داده می‌شود.

شاه آبادی حضور بازیگران بزرگ و اجرای موسیقی زنده را از دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی دانست.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از میهمانان اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران برای حضور در مجموعه تئاتر شهر دعوت کرد و افزود: همه بخش‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند که برنامه عادی خود را در طول برگزاری اجلاس ادامه دهند و برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای میهمانان تدارک دیده شد.

شاه آبادی ادامه داد: برنامه کاری میهمانان در طول اجلاس از تراکم بالایی برخوردار است اما اعلام آمادگی برای میزبانی از آن‌ها از طریق مکاتبه با ریاست جمهوری انجام شده و امیدواریم در دو روز پایانی اجلاس میهمانان از برنامه‌های ما دیدن کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کردکه به طور حتم دیدن فضای هنری و ارتباط با هنرمندان ایرانی می‌تواند معرف خوبی از هنر کشورمان باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.