پاسخ به منتقدان مقابله با بدحجابی/ وظیفه داریم مزاحمین نوامیس را بگیریم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی استان هرمزگان با اشاره به تلاش نیروی انتظامی برای گسترش چتر امنیت، با حفظ احترام، کرامت و اخلاق اسلامی در جامعه، بیان داشت: گاهی برخی افراد به نیروی انتظامی گلایه می کنند و ایراد می گیرند که نیروی انتظامی به حفظ حجاب و بدحجابی چه کار دارد، در حالی که استکبار در حال اشاعه فرهنگ غربی و غیر اسلامی در جامعه است و نباید فراموش کنیم که وظیفه نیروی انتظامی حضور فعال در تمامی صحنه هاست.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تلاش می کند پلیس اسلامی و شایسته نظام تربیت کند، اظهار داشت: فلسفه اصلی تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران اقامه دین در جامعه بود و نیروی انتظامی نیز در راستای تحقق این هدف حرکت خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از برخی افراد که به مقابله نیروی انتظامی با بدحجابی ایراد می گیرند، تصریح کرد: برخی افراد به ما می گویند شما به بدحجابی و افرادی که به ناموس مردم چپ نگاه می کنند، چه کار دارید و باید بروید دزدهای اموال مردم را بگیرید.

احمدی مقدم عنوان کرد: این حرفها یعنی اینکه نیروی انتظامی باید دزد ناموس را رها کرده و تنها به دنبال دزد اموال باشد در حالی که وظیفه نیروی انتظامی هم گرفتن دزد اموال است و هم دزد ناموس، و حرفهای اینگونه افراد بسیار عجیب است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تلاش می کند فضای مناسبی برای عبادت بندگان خدا در جامعه ایجاد کند، گفت: وظیفه نیروی انتظامی کوتاه کردن دست متجاوزان به جامعه است در حالی که برخی افراد تنها دزدان اموال را متجاوز می دانند و افرادی که فحشا و فساد را در جامعه اشاعه می دهند را متجاوز به حساب نمی آورند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در راه مقابله با ناهنجاری هایی همچون بدحجابی و دزدان نوامیس مردم نیروی انتظامی به کمک علما و دستگاه قضایی هم نیازمند است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم تقویت فقه و باورهای اسلامی و اعتقادی در میان پرسنل نیروی انتظامی، تصریح کرد: تقویت باورها، اعتقادات و جهان بینی پرسنل نیروی انتظامی از اقدامات ریشه ای و مهم این نیرو محسوب می شود.

تحریمها تقویت نیروی انتظامی را در پی داشته است

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریمهای دشمنان علیه ملت ایران بی اثر بوده است، اظهار داشت: تحریمهای دشمنان به نفع بخشهای مختلف کشور از جمله نیروی انتظامی تمام شده و به علت تحریمها تجهیزات و سیستمهای پیشرفته ای توسط متخصصان داخلی در نیروی انتظامی تولید و به کار گرفته شده است.

وی در ادامه به افزایش کشفیات مواد مخدر در هرمزگان اشاره کرد و افزود: طی سه ماهه نخست امسال میزان کشفیات مواد مخدر در هرمزگان ۱۷ تن بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها شش تن بوده است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر هم نشان دهنده افزایش تلاش ماموران انتظامی در این استان است و هم تهدیدی برای هرمزگان به حساب می آید که این مسئله وظیفه نیروی انتظامی در هرمزگان را سنگین تر می کند.

احمدی مقدم استان هرمزگان را گلوگاه استراتژیکی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: به علت انسداد بیشتر مرزهای شرقی کشور میزان قاچاق مواد مخدر از طریق دریا به خصوص در آبهای استان هرمزگان افزایش یافته است که باید در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر میزان تجهیزات نیروهای دریابانی دو برابر شود.

وی عنوان کرد: تقویت نیروهای مرزبانی و دریابانی یکی از برنامه ها مهم نیروی انتظامی برای امسال است.

در پایان این مراسم از زحمات سردار محمدعلی آخوندی فرمانده سابق انتظامی هرمزگان تقدیر و سردار رضا محمدی یگانه به عنوان فرمانده جدید انتظامی هرمزگان معرفی شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.