پاسخ به پرسش روز گذشته هواداران سینمای ایران از “کافه سینما”: چرا تصویر ابوالفضل پورعرب در هیبت این روزهایش را منتشر نکردیم؟

سه شنبه, ۱۱ مهر ساعت ۰۳:۱۶ امیر قادری

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۰

+ ۰

 کافه سینما-گزارش به علاقه مندان سینمای ایران: در ۳۲ ساعت گذشته تصاویر غریبی از ستاره‌ سال‌های دور سینمای ایران، ابوالفضل پورعرب، در رسانه‌ها منتشر شد. با چهره‌ای در هم شکسته. از همان نخستین ساعات انتشار این تصاویر، علاقه‌مندان سینمای ایران، با ارسال ای‌میل‌ها و قرار دادن نظرات و کامنت‌های‌شان پای مطالب غیر مرتبط، از کافه سینما پرسیدند که چرا این تصاویر را در یک پست منتشر نکرده است. تصاویری که در مدتی کوتاه، فضای مجازی را درنوردیده بود و در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، دست به دست شده بود. آن هم در شرایطی که از همان نخستین لحظات، مجموعه‌ای از این تصاویر، مثل همیشه به کافه سینما رسیده بود. دلیل‌اش… دلیل‌اش…

دلیل‌اش راست‌اش این بود که نتوانستیم. تماشای این تصاویر دردناک‌تر از آن‌ای بود که تصمیم به انتشارش بگیریم. ابوالفضل پورعرب، همراه با نیکی کریمی، نخستین ستارگان جوان سینمای ایران در اواخر دهه ۱۳۶۰ و اوایل ۱۳۷۰ بودند. سال‌هایی که سینمای اجتماعی ایران، دور از فضای عرفان زده و روشنفکر زده آن سال‌ها، راه‌اش را قدم به قدم می‌جست و پیش می‌آمد. زمانه‌ای که با یافتن ستاره‌ای چون پورعرب، به عنوان نخستین جوان اول سینمای پس از انقلاب، سینمای اجتماعی ایران، در حال پیوند خوردن با مظاهر سینمای عامه‌پسند، داشت دامنه نفوذ و حوزه تاثیرش را افزایش می‌داد. عروس، قربانی، نرگس، آواز تهران، چهره و غریبانه، با نقش‌آفرینی او در چنین فضایی متولد شدند.

پس از ما بپذیرید که نمایش تصاویر چهره شکسته این هنرمند، در این دوران، موج منفی فراوانی میان علاقه مندان سینمای ایران ایجاد می‌کرد. در دورانی که قهر و دعوا و طعنه و تهمت و فشار، بیش از همیشه این سینما را از نفس انداخته است. در چنین شرایطی انتشار چهره ستاره‌ سال‌های دور، از بازیگری متعلق به دوران طلایی این سینما، دردناک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. امیدواریم او، و سینمای ایران، زودتر از همیشه، قدرت و زیبایی سال‌های گذشته‌شان را به دست آورند.

به تصویر نگاه کنید. این ابوالفضل پورعرب‌ای است که ما می‌شناختیم.

poorarab1

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.