پاسخ به خوانندگان خبرانلاین: برای خرید لپ تاپ دست نگه دارید

۲۸ آبان ،

همین امر سبب شده تا بسیاری از خریداران این کالا در سردرگمی به سر ببرند. برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: سوالی داشتم خواهش می کنم با مسوولان مربوطه در میان بگذارید پیشاپیش از شما ممنونم ؛ ایا درباره قیمت های وحشتناک بازار لپ تاب نمی شود کاری کرد باور کنید من چون امسال ارشد دانشگاه تهران قبول شدم وامی گرفتم تا لپ تاب تهیه کنم اما از شانس بد بازار ارز اینجوری شد میدانم بسیار از دوستان دانشجوی دیگر هم دچار این وضعیت شدند خواهش می کنم پیگیری کنید خبر انلاین نشان داده رسانه ای برای مردم است.
این درحالی است که کارشناسان می‌گویند، کندی روند واردت کالا و رشد شدید قیمت‌ها محسوس‌ترین رخداد بازار طی هشت ماهی است که از سال ۹۱ می‌گذرد و همین امر نیز بربازار لپ تاپ تاثیرگذاربوده است.
نوسانات نرخ ارزو مشکلات پیش روی واردکنندگان برای واردات کالا از جمله تهیه ارز از جمله مواردی است که سبب شده تا بهای این کالای ارتباطی افزایش یابد.
برهمین اساس تاکید می گردد در صورت کاهش قیمت دلار و توقف روند صعودی قیمت این ارز قیمت لپ تاپ نیز کاهش خواهد یافت در غیراینصورت قیمت ها در شرایط کنونی حفظ خواهد شد.
با اینحال بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان تغییرات نرخ دلار طی پنج ماه ابتدایی امسال در حدود ۳۰ درصد بوده است، اما در بازاری که کسبه ادعا می‌کنند قیمت کالاهایش بر اساس تغییرات نرخ ارز محاسبه می‌شود شاهد رشد ۴۰ و حتی در برهه‌هایی از وقت ۴۵ درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم.
با توجه به این که درصد مخاطبان لپ‌تاپ نسبت به کالاهای دیگر در بازار کامپیوتر بیشتر است، در بازار این کالاها شاهد رشد محسوس‌تر قیمت‌ها طی هشت ماه گذشته بوده‌ایم؛ چرا که اعداد و ارقام حاصل از مقایسه نرخ دلار، گویای یک رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت در بازار لپ تاپ در مرداد ماه نسبت به ماه پیش است،اما در بازار شاهد رشد بسیار بیشتری بودیم.
بنابراین پیشنهاد می گردد در صورت ضروری نبودن خرید لپ تاپ، خرید این کالا را به وقتی دیگر موکول کنید. چراکه در شرایط فعلی به سبب نوسانات نرخ ارز بعضی از فروشندگان اقدام به افزایش بیش از حد قیمت ها کرده اند که در صورت ایجاد ثبات در بازار ارز این رقم ها حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.