ساعت مجاز ورود و خروج ساکنین محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد

در سالهای اخیر با نصب دوربین در قسمتهای مختلف در داخل و نیز در خروجیهای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد برای ساکنین در محدوده طرح ترافیک مشکلات فراوانی بوجود امده است.

ساکنین در محدوده طرح ترافیک

در طرح جدید سال ۹۷ ساکنین طرح ترافیک می توانند بدون در نظر گرفتن زوج یا فرد بودن یک بار پیش از ساعت ۸:۳۰ از طرح خارج و پس از ۱۷ وارد طرح ترافیک شوند بدون اینکه عوارضی پرداخت کنند.
اگر ساکنین محدوده زوج و فرد و ترافیک قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.

ساکنین میبایست مدارک سکونت، کدپستی و… را وارد سامانه کرده و در ادامه اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند

پاسخ به ساکنین در محدوده طرح ترافیک

واما در ابتدا سرهنگ دهقان در پاسخ به این سوال گفت: هر کسی که دوست دارد در پایتخت زندگی کند باید این جور مسائل را هم رعایت کند وبا آن نیز کنار بیاید ما باید قانون را رعایت کنیم و اشخاصی که چنین مشکلی دارند می توانند صبح ها قبل از ساعت۶وعصر ها بعد از ساعت ۵بعد از ظهر به محل سکونت خود باز گردند ودر واقع ورود وخروج داشته باشند ویا طرح روزانه از شهرداری خریداری کنند .

اما معاون اجرائی ترافیک در خصوص خریداری طرح ترافیک گفت: ما سالانه ۹۱۲۰۰فقره طرح سالانه ترافیک داریم که از این تعداد ۷۰درصد آن متعلق به ارگانهای دولتی بیماران وجانبازان است وتنها۳۰درصد آن را مردم عادی می توانند خریداری کنند وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال ۹۷ این تعداد افزایش خواهد داشت یا خیر گفت:خیر افزایش نخواهد داشت چون نه ما ونه راهنمایی ورانندگی موافق این مسئله نیستیم ضمن این که اشخاصی که خانه ویا محل کارشان در طرح قرار دارند می توانند از پایگاه اینترنتی شهرداری طرح روزانه خریداری کنند و مردم مشکلی برای خرید طرح ترافیک ندارند وحتی می توانند این طرح را بصورت پیش فروش در پایگاه اینترنتی شهرداری خریداری کنند.

لازم به ذکر است مبنای تعیین محدوده طرح زوج و فرد و همچنین طرح ترافیک در شهرها از جمله تهران، طبق قانون، شورای عالی هماهنگی ترافیک به ریاست وزیر کشور است. بدیهی است ورود وتردد خودروها به هیچ بخشی از معابر عمومی شهر، محدود نمی شود مگر به حکم قانون که در این جا، مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک است.
شورای عالی هماهنگی ترافیک با تصویب طرح هایی مانند زوج و فرد و طرح ترافیک، سعی دارد ضمن کاستن از بار ترافیکی معابر مرکزی شهر، آلودگی هوا در این بخش از شهرها را کنترل کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امير:

    مگه قانون رو کی مینویسه قانون رو خود شما مینویسید دیگه من ک توی طرح مستاجرم چ گناهی کردم ک ۳ ساعت زودتر از شروع کارم باید برم تو ماشین بشینم یا ۲ ساعت بعد از اتمام کارم وایسم تا طرح تموم بشه شما باید ی راه جلوی ما ک توی طرح هستیم میذاشتین ب حرف شمااینطوری من کارمند باید ماهی ۹۰۰ تومن پول طرح بدم بخدا خدا رو خوش نمیاد با این قانونتون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.