پاسخ به سوال خوانندگان خبرآنلاین: شماره گذاری خودروهای ۲۵۰۰ سی سی مانعی ندارد

۳۰م دیماه ،

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد:پیگیری کنید خبر عدم شماره گذاری خودروهای با موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی چقدر صحت دارد و از چه زمانی اجرا می گردد؟
براساس اظهارات اخیر مدیرکل ماشین سازی وزارت صنعت ، سازمان توسعه تجارت در مورد ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی تصمیم گیر است و ما مصوبه ای در این مورد نداشته ایم. کیومرث فروتنی در مورد بحث های مطرح شده مبنی بر تصمیم دفتر ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت برای ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی، اظهار داشت: ما تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده ایم و این مسئله فقط در حد یک مکاتبه بین دفتر ماشین سازی و دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت بوده است.
وی تصریح کرد: دفتر تنظیم مقررات از ما خواسته بود، تا در این مورد اطلاعاتی را ارائه کنیم که ما نیز این اطلاعات را به آنها دادیم، اما آنها در این مورد تصمیم گیر می باشند.
فروتنی با بیان اینکه اطلاعی از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ندارم، گفت: دفتر ماشین سازی وزارت صنعت می تواند در زمینه مشخص کردن نوع خودروهای وارداتی عمل کند و زمانی که واردکننده ای تقاضای خود را برای واردات خودرو ارائه می دهد، ما این خودرو را از نظر مطابقت با استانداردها و مقررات بررسی می کنیم و در نهایت آن را برای ثبت سفارش به دفتر صادرات و واردات معرفی می کنیم.
وی ادامه داد: پس از این مرحله، کار واردات به دفتر تنظیم مقررات مربوط می گردد و ما نمی دانیم که آیا خودروی معرفی شده منجر به واردات می گردد، یا خیر.
درعین حال به نقل از سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت براساس مصوبه این ستاد در حال حاضر عوارض واردات یک خودروی ۲۵۰۰ سی سی خارج کردن سه خودروی فرسوده در کشور است.
به گفته هاشمی، شماره گذاری خودروهای ۲۵۰۰ سی سی بلامانع است و هر شخصی نیز که با دلار آزاد تمایل به واردات خودرو داشته باشد مانعی ندارد اما در حال حاضر گرایش خودروسازها به سمت واردات خودروهای کم مصرف رفته چراکه برای کسانی که خودرویی با مصرف کمتر از ۶ لیتر وارد می کنند تشویقی هایی در نظر گرفته شده است.
 

۴۵۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.