پاسخ خبرآنلاین به خوانندگان: خریدهای قطعی خودرو تا ۱۲ مهر گران نمی شوند

تمام متقاضیانی که تا پیش از ۱۲ مهرماه پول کامل خودروی خود را به خودروسازها پرداخت کرده اند نگران نباشند چراکه خودرو آنها به قیمت گذشته محاسبه خواهد شد اما اگر کسانی هستند که نیمی از پول خودرو را پرداخت کرده اند و مابقی آن در مرحله تحویل قراراست پرداخت شود شامل افزایش قیمت خواهند شد.

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: در شهریور ماه ۱۴ میلیون تومان پیش پرداخت یک دستگاه لیفان ۱۸۰۰ را به کرمان موتور داده ثبت نام کردم. طبق قرارداد ماشین در دی ماه (به قیمت روز)تحویل باید شود. در زمان ثبت نام قیمت لیفان ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود ونمایندگی گفت با توجه به سود و بهره حدودا ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان آماده داشته باشید. اما با توجه به افزایش قیمتها ظاهرا قیمت لیفان که یک ماشین مونتاژی چینی است ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط کرمان موتور محاسبه شده با توجه به اینکه من یک بازنشسته می باشم و برای یک خرید خودرو ۳۰میلیونی پیش بینی کرده بودم کرمان موتور بر چه حسابی ناگهان ۱۰میلیون تومان بر قیمت خودرو افزوده وتازه میگوید ببینیم تا دی ماه چه خواهد شد. من بازنشسته از کجا بیاورم. اگر پول داشتم که میرفتم بنز یا ب ام و میخریدم نه یک ماشین چینی . با تشکر.
برهمین اساس لازم است به اظهارات اخیر وزیرصنعت،معدن و تجارت در پاسخگویی به این سوال خواننده خبرآنلاین اشاره کنیم.
براساس اظهارات مهدی غضنفری ، یکی از شروط موافقت کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت خودروهای داخلی، پایبندی خودروسازان به قیمت‌های جدید تا مدت زمان معلوم تعیین شده در سازمان حمایت است.
وی با بیان اینکه خودروسازان متعهد شده‌اند تا زمان مقرر درخواست افزایش قیمت دیگری را مطرح نکنند، ادامه داد: انتقال وجوه ناشی از افزایش قیمت خودروهای داخلی به قطعه‌سازان، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های حاشیه بازار از سوی خودروسازان بزرگ، توجه به ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش از دیگر شروط موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت خودروهای داخلی بوده است.
غضنفری تصریح کرد: همچنین خودروسازان متعهد شده‌اند که تعهدات فروش قبل از دوازدهم مهرماه را به قیمت‌های قبلی دراختیار مصرف‌کننده قراردهند.
وی درباره دلایل افزایش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی که در حد بالایی داخلی‌سازی شده‌اند، گفت: این خودروها نیز در بخش تامین قطعات داخلی ارزبری‌ دارند و عمده افزایش قیمت آنها مربوط به بخش قطعه سازی است.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.