پاسخ ستاد کل نیروهای مسلح به خبرآنلاین: قانون معافیت دو برادری فعلا اجرا نمی شود

این خبر به نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یکی ازخوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«با سلام خواهشمندم در صورت امکان ازسرنوشت معافیت دو برادری گزارشی تهیه کنید و اینکه چرا سال ۸۸ تلویزیون از اجرای این معافیت خبرداد ولی دو ماه بعد کنسل شد و مجلس هم تصویب کرد این قانون اجرا نشود. جوانهای بسیاری روی این قانون برنامه ریخته اند. آنها ازدواج کرده اند اماحالا باید خدمت سربازی بروند. بالاخره وضعیت چه می گردد. با سپاس»
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح دربارهٔ مشکلات مشابه مطرح شده خوانندگان پیش از این عنوان داشته بود: قانون معافیت دو برادری فعلا اجرا نمی شود.
سردار سرتیپ کمالی درنشستی خبری با اشاره به اصلاح قانون مشمولان نظام وظیفه عمومی گفت: «دراین قانون مجلس شورای اسلامی، تصمیم گیری دربارهٔ معافیت مشمولانی که دو برادرش خدمت سربازی کرده اند، به عهده ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است و این ستاد در صورت وجود مشمول مازاد می تواند آن را اجرا کند.»
وی افزود: «احتمال دارد در سالهای آینده مشمول مازاد داشته باشیم و تا آن زمان این قانون اجرا نخواهد شد.»
سردار کمالی از اشخاصی که در انتظار معافیت در این زمینه بودند، خواست برای گذراندن دوران خدمت سربازی اقدام کنند.
وی افزود:« اکنون متولدان سال ۷۲ به بعد احضار و به خدمت سربازی اعزام می شوند و موالید ذکور تا ۱۰ سال آینده سیر نزولی دارد و پیش بینی می گردد مشمول مازاد برای اجرای معافیت دو برادری نداشته باشیم.»
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «اکنون، به سبب مصوبه فرماندهی کل قوا تا سال ۹۲ فقط اشخاصی که سه برادر آنان به خدمت سربازی اعزام شده اند و کارت پایان خدمت دارند مشمول معافیت سه برادری می شوند.»
سردار کمالی افزود: «تاکنون، ۴۳۰ هزار نفر از معافیت دو برادری استفاده کرده اند و پیش بینی می گردد برای اجرای معافیت دو برادری در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار نفر و مراحل بعد سالانه ۷۰ تا ۷۵ هزار نفر مشمول این معافیت شوند.»
وی گفت: «ستاد کل نیروهای مسلح با تشکر از مجلس شورای اسلامی که تصمیم گیری در خصوص این بند از قانون را به این ستاد محول کرده است، اعلام می کند که این مصوبه فعلا اجرا نخواهد شد.»
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲۰نظر ثبت شده
  1. محمد:

    سلام من یه برادر دارم که سربازی کرده والانم ازدواج کرد جداست از ما بعد بابامم بیماری خاص داره والانم ۷۰سالش میخواستم بدونم ایا من معاف میشم یا نه مرسی

  2. مسعود:

    سلام چی بازم میگن دوبرادری اجرا شده

  3. مصطفی:

    سلام میخواستم بدونم آیا کسانی که دو برادر خدمت کرده دارن و یک برادر معافیت جبهه دارن مشمول قانون سه برادری میشوند لطفا پاسخ رو به ایمیلو ارسال کنید

  4. artin:

    احتمال اجرای معافیت دوبرادری در سال ١٣٩٣ وجود دارد

  5. حسین،:

    خدایش این کارشون درسته؟ نمی دونم شبا که می خوابن عذاب وجدان ندارن نمی تونستن اینا همون اول بگن حالا می گن موالید ذکور کمه؟ حالا گولمون که زدن هیچی باید بیست و.چهار ماه خدمت کنیم. آه ه ه ه ای خدا از این مملکت

  6. ......:

    یعنی یک نفر نیست که بدونه عدالت چیه و قانون چیه؟؟؟؟؟
    حداقل مدت سربازی این افرادی که ۳ برادرشون رفته سربازی کم کنید تا هم مشکل کمبود نیرو جبران بشه و هم دردی از این جوونا ، بنده به خاطر ۳ ماه دیرتر اعزام شدن برادر سومم این قانون شاملم نشد و حالا اون کسی که ۳ ماه قبل از من اقدام کرده بود به طور کامل معاف شد و بنده باید ۲ سال کامل برم خدمت ، چرا تفکرات ما صفر و یکیه ؟؟؟؟؟!!!!! یعنی یا کلا هست یا اصلا نیست …..

  7. محمد:

    من خودم یکی هستم که قربانی این طرح شدم .. من سال۸۷ اماده اعزام به خدمت بودم . دفترچه رو گرفته بودم که برم . ولی اخبار ۲۴ ساعته اعلام میکرد یا زیرنویس میشد .. خب من و امثال من از دنیا بی خبر به داریم چوب اعتمامون رو میخوریم … دوستان فقد من نتیجه از این میگیرم که اگه قانونی وضع شد تا اجرایی نشد و با چشم خودتون ندید دل نبنید و اعتماد نکنید تا حالا به شخص غریبه نمیشد اعتماد کرد و الان به مجلس و ….
    اقای ستاد عزیز اگه شما زودتر واکنش نشون میدادی الان خدمتم رو انجام داده بودم و سوار کارمم بودم . چون از همون اولش میدوستم که تو این زمونه بهتره که تو بری راه و روش تففنگ گرفتند و یاد بیری نه درس ریاضی و ۲*۲ تا چن میشه .. اون کارت ۱*۲ رو که داشته باشی میری راحت استخداممیشی ولی الان برگه فارغ تحصیلی ارشدمم بذارم رو میز رییس جمهر میگه کارت بایان خدمتت کو ….
    دردمون زیاد و گوش شنوا کممممممم …

    ی روزی هم بالاخره ما میشیم مسول یجایی و شماها( مسلین فعلی ) میشید بازشسته و منتظر تصمیم گیری ما میمونید .. این روزا رو هیچ وقت فراموش نکنید .. اگه از ما بد قولی دید یاد بدقولی خودتون بیوفتید و رد شید …..

  8. امیر:

    الان که خداروشکر با ۵+۱ توافق شد و این یعنی کاهش خطر جنگ! پس دیگه چرا این قانونو اجرا نمیکنید؟!!
    یا اینکه لااقل نظر رهبری رو جویا بشید

  9. محسن:

    سلام طرح ۳برادری اجرای نمیشه درسال۹۲
    اگر خبری شدبه ایمیلم جواب بدین d.gmohsen1373@yahoo.com

  10. مصطفی:

    به نام خدا
    سلام
    ببخشید ما پنج برادریم که چهار تاشون رفتن سربا
    زی یعنی سربازیشونو تموم کردن شما را به امام زمان قسم میدم که سه برادری رو دوباره اجرا کنید آخه انصافه از یه خانواده پنج فرزند بره سربازی اگه قانونه باید برای همه شامل بشه چرا این همه بی عدالتی چرا؟ چرا؟ چرا؟ آخه چراااااااا؟

  11. نام شما...کامبيز:

    پس چرا تصویب کردین؟ خب تصویبشو میذاشتین هرموقع که میخاستین اجراکنین

  12. Amin:

    به نظر من احتمال اجرا شدن معافیت سه برادری بیشتر است تا دوتا!!!!اخه چه خبره چهار نفر از یک خانواده سرباز بشن!!! انم برای ما خوزستانی ها!!!

  13. Amin:

    واقعا سخته اجرا نشه چون خیلی ها برای این کار برنامه داشتن و از همه مهمتر ازدواج کردن!!!به نظر من برای اجرا شدن طرح دوره ۲ماهه اموزشی رو بزارن کافیه؟؟؟

  14. علی:

    سه برادر رفتن خدمت اخه چهارومی هم بهره از یه خانواده ی خیلی خیلی ضعیف این ظلم نیست تورو خدا دوباره قانون رو بزارین

  15. بهنام:

    با سلام و درود خدمت کل مسئولین نیروهای مسلح.بنده خیلی در این مورد مطالعه داشتم که اگر این طرح اجرا بشه مشکلات جامعه حدود۲۰ الی ۲۵درصد کم میشه که رقم قابل ملاحظه ای هستش این درصورتی خوب اجرا میشه که ۲ماه اموزشی طی بشه.به امید روزی که مشکلات جوونا حل بشه

  16. علی:

    سال ۸۸ تلویزیون از اجرای این معافیت خبرداد ولی دو ماه بعد کنسل شد
    چرا ستاد تو این ۲ماه واکنش نشون نداد؟
    تکلیف بنده و امثال بنده که تو این ۲ماه به استناد خبر رسانه ملی تشکیل خانواده دادیم و اکنون صاحب فرزند هستیم چی هست؟
    با این وضعیت مالی جامعه بنده کارم را رها کرده و به خدمت بروم آیا حقوق ماهانه که می دهید حتی کفاف خرج بچه مرا می دهد؟
    مسئولین محترم حداقل فکر جوانانی باشید که در بازه اطلاع رسانی رسانه ملی اقدام به ازدواج کرده و اکنون درگیر مشکلات بسیاری شده اند
    مسئولین محترم شما مسیر زندگی خیلی از جوانان جامعه رو با یه اطلاع رسانی اشتباه عوض کردید و اکنون با پا فشاری بر قانونی که نقض کردید زندگی همون جوونا رو دارید فلج می کنید

  17. سامان:

    من هنوز نمیدونم تا چه سالی و تا چه ماهی از سال هنوز طرح معافیت سه برادری ثابت میمونه

  18. صابر:

    ریشه جونا داره خشک میشه.

  19. موسی الرضا جعفری:

    با سلام خدمت شما عزیزان
    اقایان خانواده هایی که دو نفر به خدمت مقدس سربازی رفته اند نفر سوم آن معاف شود بهتره چرا که واسه خانواده ها با این شرایط سخت میباشد که از پس خرج و نگرانی فرزندانشان برآیند

  20. داود:

    آیا تاکنون کسی از معافیت دو برادری استفاده کرده است؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.