پاسخ شهرداری به خوانندگان: اتمام ساخت تقاطع غیر هم سطح شیخ‌ فضل‌ا… با جناح تا پایان سال

۴ م دیماه ،

یکی ازخوانندگان نوشته بود :«حد فاصل فلکه دوم صادقیه تا جناح به سبب احداث تقاطع غیر هم سطح در مسیر شمال به جنوب مدتی پیش بسته شده بود که برای عبور وسایل نقلیه به سمت غرب مسیری را انتخاب کرده بودند. اما چند روزی است که مقداری از مسیر جایگزین نیز بسته شده است و برای رسیدن به جناح وسایل نقلیه باید از سمت ترمینال که ترافیکی سنگینی دارد عبور کنند. این مسیر تازه حداقل ۲۰-۱۵ دقیقه مدت زمان طی شده را بیشتر کرده است. خواهشمند است برای اتوبوس های بی آر تی که از آن مسیر میگذرند راهی جداگانه در نظر گرفته شود.»
چندی پیش پاسخی به این خواننده دربارهٔ مراحل آماده سازی این تقاطع غیر هم سطح داده شد اما بعضی دربارهٔ شرایط فعلی و زمان قطعی آن کامنت هایی برایمان ارسال داشتند. مجری طرح‌های پل وابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تازه ترین اظهار نظری دربارهٔ مراحل آماده سازی این پروژه که توسط روابط عمومی معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران اعلام شد. از اتمام عملیات‌اجرایی پل جنوب به غرب تقاطع غیر همسطح بزرگراه شیخ‌ فضل‌ا… با بزرگراه جناح تا پایان سال خبر داد وعنوان داشت:«این پل‌ به ‌زودی دراختیارشهروندان قرارمی‌گیرد.»

مهندس‌ محمدحسن‌ وساق ضمن اعلام این خبراعلام داشت:«پل جنوب به غرب تقاطع غیرهمسطح شیخ‌فضل‌ا…- جناح که از پل‌های جهتی این تقاطع به‌شمار می‌رود، ۱۸۰‌متر طول‌داشته و برای احداث عرشه آن ۸۶ قطعه بتنی پیش‌ساخته ( سگمنت ) به‌کار رفته است. »
وی در تشریح پیشرفت عملیات‌اجرایی درسایر بخش‌های پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شیخ‌فضل‌ا…- جناح، از اتمام‌ قریب‌الوقوع نصب سگمنت‌ها در پل‌اصلی غرب به شرق این تقاطع خبرداد و گفت:«از ۲۳۸ قطعه سگمنت موردنیاز برای احداث عرشه این پل ، تاکنون ۲۳۵ قطعه با موفقیت نصب‌شده ‌است.»
مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهرتهران با بیان اینکه نصب سگمنت‌های عرشه در پل‌شمال به شرق و پل غرب به شمال تقاطع شیخ‌فضل‌ا…- جناح نیز به‌اتمام رسیده است، از اجرای عملیات تکمیلی شامل نصب هندریل‌ها و خاکریزی پشت کوله‌ها دراین دوپل خبرداد.
وی عملیات احداث پل شرق به جنوب این تقاطع را درمرحله نصب آخرین سگمنت‌های موردنیاز برای تکمیل عرشه دانست و یادآورشد:«با جمع‌آوری پل مسیرانحرافی، پایه‌های باقی‌مانده پل شرق به جنوب احداث‌شده و به‌این ترتیب هیچ پایه احداث نشده‌ای درکل پروژه وجود ندارد .»
به گفته مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پیشرفت عملیات‌اجرایی در پروژه تقاطع غیرهمسطح شیخ‌فضل‌ا…- جناح به مرز ۸۰ درصد رسیده و درصورتی که تنها معارض‌ملکی باقی‌مانده این پروژه برطرف‌شود، کل پروژه تا پایان ‌سال‌جاری قابل بهره‌برداری خواهد بود.
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.