پاسخ وزیر راه و شهرسازی به منتقدان ساخت مسکن ویژه در تهران

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت،ˈعلی نیکزادˈ افزود: دولت در بخش مسکن اقدامی بسیار انقلابی انجام داده و زمین رایگان، حجم قابل توجهی وام قرض الحسنه و تسهیلات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن را در اختیار واحدها قرار می دهد.

وی تصریح کرد :علاوه بر این دولت در حد توان امکانات مناسب شامل فضاهای آموزشی و مباحث امنیتی را فراهم می کند و همه اینها در راستای خدمات رسانی به مردم است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی،دولت حتی برای برخی از افرادی که نمی توانند بین تهران و شهرکهای اطراف در رفت و آمد باشند، چاره ای اندیشیده است و تا آنجایی که زمین دولتی در تهران هست، مسکن با شرایط ویژه می سازد.

نیکزاد یادآور شد: البته همه کسانی که در تهران می خواهند صاحب خانه شوند، باید تاکنون امکاناتی از دولت دریافت نکرده باشند و قیمت تمام شده را نیز به دولت پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان ۳۰ درصد قیمت زمین را در ابتدا به صورت نقد و بقیه را نیز در قالب اقساط پرداخت می کنند، افزود:این شرایط برای افراد طبقات متوسط شرایط مناسبی خواهد بود تا بتوانند در تهران صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: با ۱۵ میلیون آورده، می توان در شهرکهای مجاور شهر تهران صاحب مسکن شد اما اگر همه در فکرشان این است که با این مبلغ در مناطق ۲۲ گانه مردم صاحب خانه می شوند، این اصلا امکانپذیر نیست زیرا باید ساخت مسکن را در تمام شهرکهای اطراف تعطیل کرده و تمام امکانات را به تهران معطوف کنیم اما با ساخت مسکن دارای شرایط ویژه عده ای دیگر نیز می توانند با کمک دولت در تهران صاحب خانه شوند.

نیکزاد در ادامه به آمار احداث واحدهای مسکونی درکشور اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارهای موجود؛ برای نخستین بار پس از ۶۰ سال به ازای ۲۱ میلیون و۲۰۰ هزار خانوار شهری و روستایی، ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۴۰۰ هزار واحد اضافه است و به این معناست که برخی چندین خانه دارند و برخی از داشتن حتی یک خانه نیز محروم هستند و باید فکری به حال این قضیه کرد.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۶۰۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.