پاسداران مردان روزهای سخت نظام خواهند بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران مراسم گرامیداشت روز پاسدار با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد نیروی زمینی سپاه در حسینیه امام‌خمینی(ره) ستاد نیرو برگزار شد.
 
در این مراسم سردار سیدمرتضی میریان جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه طی سخنانی به علاقه وافر امام راحل و مقام معظم رهبری به سپاه پاسداران اشاره کرد و با طرح این سوال که چرا سپاه به اندازه انقلاب ارزشمند است؟ گفت: زیرا امام(ره) و مقام معظم رهبری سپاه را زاده انقلاب دانسته و اعتقاد دارند حفظ و ارتقاء ماهیت انقلاب با سپاه گره خورده است.
 
وی افزود: حضرت امام(ره) در جمع پاسداران همواره رضایت خود را از عملکرد سپاه اعلام داشته‌اند و مقام معظم رهبری نیز بارها نسبت به این موضوع، ابراز خرسندی نموده‌اند و مطمئناً این فرمایشات منحصر به یک مقطع زمانی خاص نیست.
 
وی در خصوص اینکه چرا در روز میلاد امام‌حسین(ع) از مقام پاسدار تجلیل می‌شود، تصریح کرد: امام‌حسین(ع) در همه ابعاد یک الگوی بلامنازع بوده و پاسداران ما نماد جهاد و عقیده عاشورایی هستند. عقیده به معنای ایمان به خدا و جهاد قله عمل صالح است. حتی امام راحل تأکید داشتند سپاه باید از سیره عملی امام حسین(ع) پیروی کند تا پاسداران به مقام پاسداری واقعی نایل آید.
 
سردار میریان ایمان و عمل صالح را برای پاسداران دو بال ارتقایی برای پرواز دانست و اظهار داشت: پاسداران ما از دو بعد ایمان به خدا و عمل صالح باید برخوردار باشند و بدانند این دو با یکدیگر رابطه متقابل ارتقایی دارند. به گونه‌ای که هرچه انسان عمل صالح سخت تری انجام می‌دهد ایمانش بالاتر رفته و هرچه ایمان بالاتری داشته باشد به مراتب اعمال صالح سخت‌تر را می‌پذیردخدمت صادقانه این رابطه را ملموس‌تر کرده و به هیچ‌وجه این دو از هم جدا نمی‌شوند. مصداق بارز این مفاهیم، شهدا، جانبازان، فرماندهان سپاه و نیروهای مسلح هستند.
 
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه بسیاری در دهه ۶۰ و امروز سوال می‌کنند که مأموریت سپاه اعتقادی است یا نظامی، اذعان کرد: در همان اوایل تأسیس سپاه از سوی نماینده وقت ولی‌فقیه هم اعلام شد که سپاه صددرصد اعتقادی و صددرصد نظامی است، یعنی پاسداران ما در همه جبهه‌ها می‌بایست حضور فعال داشته باشند. خوشبختانه تغییرات و تحولات دفاعی، امنیتی و حتی اقتصادی گویای همین اقدامات موثر است.
 
سردار میریان با تأکید بر اینکه امروز دشمنان به اشکال مختلف به مقابله با انقلاب اسلامی برخواسته‌اند، گفت: امروز دشمنان به اشکال مختلف از جمله تهدید نرم، نیمه‌سخت و سخت با انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند که در مقاطع مختلف اولویت این تهدیدات تغییر کرده است مانند وضعیت فعلی ولی ماهیت آنها تغییر نکرده و برای نیروی زمینی آمادگی پاسخگویی به هر سه طیف تهدید وجود دارد.
 
وی افزود: دشمن از همین حضور موثر سپاه در عرصه‌ها هراس داشتند و همواره در ترس از همین سلاح ایمانی پاسداران هستند.
 
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه ماهیت و وجهه بزرگ سپاه پاسداران در جهان به عنوان یک نهاد ایمانی و اعتقادی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: مهمترین مشخصه سبزجامگان سپاه دین و ایمان بوده و با سلاح قدرتمند ایمان و تلفیق آن با تخصص نظامی و قدرت جسمانی، دشمن در مقابل نیروهای ما حرفی برای گفتن ندارد. البته خودشان نیز به این مهم بارها اقرار کرده‌اند. بنابراین داشتن هویت ایمانی و اعتقادی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شکست‌ناپذیر کرده است.
 
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه خطاب به پاسداران جوان، افزود: پاسداران مردان روزهای سخت این نظام بود‌ه و هست و در آینده نیز خواهد بود. باید سخت‌کوش باشید و هیچ‌گاه از مأموریت‌ها و کارهای سخت شانه خالی نکنید. چون هرکسی در این دنیا به دنبال راحتی باشد ضرر خواهد کرد.
 
سردار میریان در پایان خاطرنشان کرد: توجه به نماز جماعت، انس با قرآن، پشتیبانی از ولایت، ساده‌زیستی، قرائت ادعیه‌ها خصوصا دعای شعبانیه، حضور در نماز جمعه، صبر، توکل، دائم الوضو بودن و احساس مسئولیت از جمله ویژگی‌هایی برشمرد که می بایست پاسداران ما خصوصاً نسل جوان سپاه به آن ها توجه جدی داشته باشند.
 
در پایان این مراسم از چند نفر از پاسداران و سربازان نمونه ستاد نیروی زمینی سپاه با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.