پاسداران و بسیجیان باید راه شهید مطهری را ادامه دهند

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت شهید مطهری اظهار داشت: پاسداران به عنوان حافظان انقلاب اسلامی باید با آرمانها و ارزشهای انقلاب و اسلام آشنایی داشته باشند.

وی افزود: پاسداران و بسیجیان باید بیشتر از سایر اقشار با احکام اسلام آشنا باشند که برای تحقق این هدف ارتباط موثر با حوزه های علمیه و دانشگاه ها ضروری است.

رضایی با اشاره به نامگذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز عقیدتی سیاسی اظهار داشت: این نامگذاری برای حفظ ارتباط بسیج و سپاه با حوزه های علمیه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: اندیشه های شهید مطهری همواره به عنوان الگو و ملاک در بسیج مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ویژگی های بسیج گفت: تقید به اسلام، توسل به اهل بیت، پایبندی به ولایت فقیه و مردم دارای از ویژگی های بسیج است.

معاون آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: دور شدن از ارزش های اسلامی و بی بصیرت نیز از آسیب هایی است که بسیج می تواند به آن دچار شود بنابراین از طریق حفظ ارتباط با حوزه های علمیه و مراجع تقلید، اطاعت از ولایت فقیه و خدمت به مردم تلاش می کنیم تا مانع دچار شدن به این آسیب ها شویم.

وی همچنین داشتن جامعیت، دفاع از مرزهای ایدئولوژیک، آگاهی نسبت به نیازهای زمان، ساده زیستی، آگاهی از دیدگاه های مخالفان، حق گویی و احساس تکلیف نسبت به نسل جوان را از جمله ویژگی های ارزشمند شهید مطهری عنوان کرد.

** برنامه های هفته عقیدتی – سیاسی

رضایی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: این هفته از روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه و با نام شهید مطهری و ولایت فقیه آغاز شده است.

وی افزود: در این روز بسیجیان در سراسر کشور به ملاقات نمایندگان ولی فقیه در شهرهای مختلف رفته و با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

معاون آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه با نام شهید مطهری و قرآن و عترت نامگذاری شده که طی آن محافل قرآنی برگزار شده است.

رضایی اظهار داشت: روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با نام شهید مطهری و بیداری اسلامی و روز دوازدهم اردیبهشت با نام شهید مطهری و جهاد علمی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: روز سیزدهم اردیبهشت ماه با نام شهید مطهری و سیمای زن مسلمان و روز چهاردهم اردیبهشت ماه با نام شهید مطهری و ایثار و شهادت نامگذاری شده که در آنها ویژه برنامه هایی برگزار می شود.

رضایی افزود: روز جمعه به عنوان روز پایانی هفته عقیدتی سیاسی با نام شهید مطهری و مهدویت و انتظار نام گذاری شده است.

رضایی گفت: امروز (دوشنبه) مراسم بزرگی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد یزدی رییس جامعه مدرسین در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر قم برگزار می شود و فردا نیز فرهنگیان بسیجی با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق می کنند.

وی افزود: در روز چهارشنبه نیزهمایش علمی اندیشه مطهری با حضور برخی مقامات کشوری و ۷۰۰ مربی نخبه بسیجی از سراسر کشور در سالن الغدیر نیروی زمینی سپاه برگزار می شود.

سیام**۲۰۲۲**۹۱۳۲ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۴۸۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.