پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن وظیفه اصلی سپاه پاسداران است

۲۵م آذر ،

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، در همه لحظه‌ها و حالت‌ها روحیه جهادی خود را حفظ کنیم.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کل سپاه؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، در اصفهان از مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمومنین (ع) بازدید به عمل آورد و در جمع دانشجویان این مجتمع دانشگاهی در تشریح عملیات کربلای ۵ با اشاره به الگو گیری دفاع مقدس از اتفاق عاشورا ، عملیات کربلای ۵ را بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی شبیه ترین اتفاق دفاع مقدس به واقعه عاشورا دانست.

وی ضمن اشاره به وضعیت پدافندی دشمن پس از فتح خرمشهر و بخصوص بعد از عدم فتح کربلای ۴، تصمیم و اراده برای عملیات را با وجود پیشنهاد‌های بسیاری که برای عدم انجام عملیات کربلای ۵ می‌شد، قطره‌ای از تصمیم بزرگ ابا عبدالله الحسین(ع) برای رفتن به کربلا با وجود پیشنهاد‌های به ظاهر خیرخواهانه بعضی از اطرافیان امام(ع) جهت منصرف کردن حضرت از آن سفر خطرناک دانست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هر رزمندۀ داوطلب شرکت‌کننده در عملیات کربلای ۵، می‌دانست که این عملیات بسیار سخت‌تر از عملیات‌های قبل است، بنابراین بیش از پیش خود را آماده شهادت می‌کرد، اظهار داشت: در اتفاق کربلا نیز یاران و همراهان سالار شهیدان از خطرات همراهی با امام حسین(ع) اطلاع داشتند و خود را برای شهادت آماده کرده بودند و امروز فضای معنوی شلمچه نیز به خاطر جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در عملیات عاشورایی کربلای ۵ است.

وی با تأکید بر انتظارات فرمانده معظم کل قوا در خصوص پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن به عنوان وظیفه اصلی هر پاسدار و تکلیف انقلابی آنها افزود: هر یک از ما باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، در همه لحظه‌ها و حالت‌ها روحیه جهادی خود را حفظ کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران، امر به معروف و نهی از منکر را بخشی از پاسداری از ارزش‌ها دانست و گفت: حرف حق و دفاع از حق، پیش‌نیازی برای ارتقای معنوی سپاه و الگوشدن این نهاد انقلابی در جامعه اسلامی بوده که برگرفته از کربلای ۵ است.

سرلشکر جعفری در پایان این مراسم به سوالات مطرح شده دانشجویان درخصوص دفاع مقدس پاسخ داد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.