پاشازاده: اگر استقلال همیشه اینگونه بود، زودتر قهرمان می‌شد/ بی‌ثباتی در فوتبال، آسیب زاست

۰۸اردیبهشت،

kholousi-7-5.jpg

پیشکسوت استقلال با تمجید از عملکرد استقلال برابر الریان می‌گوید فوتبال ایران از بی ثباتی آسیب می‌خورد.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تمجید از بازی استقلال برابر الریان گفت: اگر استقلال همیشه به این شکل بازی می‌کرد بسیار زودتر از اینها قهرمانیش در لیگ برتر قطعی می‌شد. استقلال به خوبی الریان را تحت فشار قرار داد و موفق شد تا گلزنی کند و در ادامه با ارائه‌ی یک بازی منطقی گل دوم و سوم را نیز به ثمر رساند. در نیمه‌ی دوم الریان که چیزی برای از دست دادن نداشت به حمله‌ روی آورد و استقلال کمی عقب نشست. این جزیی از فوتبال است و نمی‌توان بخاطر عقب نشینی استقلال به این تیم خرده گرفت. از لحاظ روانشناسی هم در این شرایط تیم بصورت ناخود‌اگاه به دفاع می‌رود.

او در ادامه با انتقاد از بزرگ نمایی مسئله‌ی مجیدی در استقلال از سوی رسانه‌ها، افزود: بزرگترین مشکل فوتبال ایران همین حاشیه‌هاست. متاسفانه همه به این حواشی اهمیت می‌دهند و موفقیت‌ها تحت تاثیر این حاشیه‌ها نادیده گرفته می‌شوند. گل زدن یا نزدن مجیدی مهم نیست، مهم وظیفه‌ی اوست که بعنوان یک مهاجم باید گل بزند و او هم از پس این کار بخوبی بر‌ آمده است.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که سطح کیفی رقابت‌های این فصل لیگ برتر را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: لیگ ایران دچار نوسان است و یک سال ضعیف‌تر و یک سال بهتر از سال قبل‌اش است. بنظرم مسئله‌ی اصلی زمین است. ما باید بتوانیم روی زمین بازی کنیم که با توجه به زمین‌های فعلی‌مان خود به خود از کیفیت کارمان کاسته می‌شود. از سویی دیگر اگر لیگ ما به جایی برسد که با ۱۸ مربی فصل آغاز شود و با ۲۰ مربی کار به پایان برسد به ثبات رسیده‌ایم. تیم‌هایی داریم که چهار یا پنج سرمربی در طول فصل عوض می‌کنند. این بی ثباتی از مدیران ما نشات گرفته و به همه‌ی فوتبال ما سرایت کرده است.

او در توضیح این امر، افزود: متاسفانه مدیران فوتبال ایران نتیجه‌گرا می باشند. هفته‌ی قبل برای برنامه‌ریزی لیگ دیدید که مدیران سپاهان، استقلال و پرسپولیس حق را به خود می‌دادند و اعتقاد داشتند تنها در حق آنها ظلم صورت می‌گیرد. از طرفی دیگر می‌بینید مدیریت تیم‌های دیگر مثل نفت آبادان، داماش، ملوان و آلومینیوم هم به همه اعتراض دارند. این بی ثباتی فوتبال مارا نشان می‌دهد. متاسفانه مدیران ما نمی‌خواهند با واقعیت کنار بیایند و نتیجه‌ی آن وضعیت فعلی است. به طور مثال ملوان پورغلامی را برکنار کرد که چه بشود؟ این تیم جوانگرایی کرد و کسب رتبه‌ی دهم هم برای این تیم عین قهرمانی است. من همان زمان در تلویزیون به آقای درودگر گفتم که شما پورغلامی را عوض کردید که قهرمان لیگ شوید یا در لیگ برتر بمانید؟ متاسفانه بی ثباتی درفوتبال ایران بسیار آسیب زاست.

پاشازاده در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد سرنوشت قهرمانی استقلال در اهواز رقم بخورد و این تیم قهرمانیش را در آن شهر قطعی کند، گفت: حتی اگر در اهواز قهرمانی استقلال قطعی نشود، در تهران این تیم قهرمانی را جشن خواهد گرفت. شرایط آسان نیست و فقط استقلال می‌تواند از غرورش لطمه بخورد، چراکه تکلیف سپاهان تا حد بسیاری روشن شده و سرنوشت از دست این تیم خارج شده است. با این حال استقلال شانس اول قهرمانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.