پاشازاده: برای صعود به جام جهانی باید روش بازی‌مان را عوض کنیم

۲۸ آبان ،

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای اینکه دوباره به صدر جدول گروه خود برگردیم باید عملکردمان را تغییر دهیم.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شکست تلخ و دردآوری مقابل ازبکستان داشتیم و همه جامعه فوتبال از این شکست ناراحت می باشند چون به رده سوم جدول رفتیم. پیش از این بازی، صدرنشین گروه بودیم اما با این شرایط بازی بسیار سختی مقابل قطر در دوحه خواهیم داشت و بازی روز آخر با کره جنوبی در سئول هم بسیار حساس و سخت خواهد شد.

وی افزود: امتیازات بازی‌های خانگی که از دست دادیم الان بسیار به ضررمان است و به خصوص شکست مقابل لبنان در بیروت بسیار به ضررمان شد و الان باید بفهمیم که چه امتیازات با ارزشی را از دست داده‌ایم، اما فکر می‌کنم باز هم همه چیز دست خودمان است و می‌توانیم به جام جهانی برویم اما با اما و اگر و سوالات بسیار بسیار که اگر به جام جهانی برویم و اگر در بازی‌های بعد به همین شکل کنیم، کارمان بسیار سخت‌ خواهد شد.

او در ادامه گفت:‌وقتی بازیکن در زمین هست، نمی‌توانیم بگوییم که فدراسیون مقصر است اما از طرف دیگر فدراسیون فوتبال مسئول تمام تصمیم‌گیری‌ها است. در این هفته فوتبال ما روزهای بسیار بدی را پشت سر گذاشت چون تیم ملی فوتسال ما مقابل کلمبیا شکست خورد و از جام جهانی فوتسال در تایلند حذف شد. تیم ملی جوانان کشورمان هم مقابل کره جنوبی شکست خورد و از رسیدن به جام جهانی بازماند و از رقابت‌های قهرمانی آسیا هم کنار رفت و تیم ملی بزرگسالان هم مقابل ازبکستان باخت و مسئولیت تمام این ناکامی‌ها با فدراسیون است.  امیدوارم فدراسیون برای سالهای آینده بهتر تصمیم بگیرد و یک کاری بکنند که فوتبال ما پیشرفت کند چون شرایط قابل توجهی در حال حاضر نداریم.

وی افزود: عدم حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در بازی با ازبکستان صددرصد تاثیرگذار بود. خود کی‌روش هم می‌دانست که اگر در بازی با کره جنوبی آن کار را کرد که به نظر من به جا و حرفه‌ای بود و  جو ورزشگاه را برگرداند اما باید به این هم فکر می‌کرد که در بازی بعدی یعنی دیدار مقابل ازبکستان روی نیمکت نیست. به هر حال کی‌روش ریسک این کار را قبول کرد.

پاشازاده گفت: بسیار از کارشناسان می‌گویند که بازیکنان ما مقابل ازبکستان خوب بازی کردند اما من می‌گویم تلاش بچه‌ها در این دیدار خوب بود و با تمام وجود تلاش کردند و به نظر من هنوز از حریفان عقب هستیم. اگر ما از کره جنوبی، ازبکستان و ژاپن عقب هستیم، باید در سطح عمان، قطر و بحرین خودمان را محک بزنیم. در مقابل ازبکستان در ۲۰ دقیقه اول تا حدودی فشار آوردیم اما نمی‌دانم آن گل سالم محمد نوری را داور چطور آفساید گرفت. بعد از ان دیگر برنامه نداشتیم و وسط زمین را از دست دادیم هر چند که روز خوب نکونام بود و بسیار توپ‌گیری کرد و تا دقیقه ۸۰ بود اما کانال‌ها را بسیار راحت از دست دادیم چون ازبکستان پاس‌های کوتاه می‌داد و بسیار راحت اجازه دادیم که به پشت محوطه جریمه ما برسند و بسیار راحت میدان را به آنها دادیم. ازبکستان بسیار خوب و راحت حفظ توپ می‌کرد.

مدافع سابق تیم ملی اظهار داشت: به خاطر تعویض‌هایی که انجام دادیم، یک مقدار قدرت بدنی‌مان را مقابل ازبکستان کمتر کردیم. اگر عجله نمی‌کردیم و تعویض‌ها را به موقع انجام می‌دادیم، می‌توانستیم بعد از گلی که از ازبکستان خوردیم، به حریف فشار بیاوریم و نتیجه بگیریم که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و نتوانستیم در ورزشگاه آزادی به ازبکستان فشار بیاوریم و بازی را واگذار کردیم.

وی افزود: برای صعود به جام جهانی همه چیز دست خودمان است. اگر می‌رویم بها می‌کنیم و یک مربی سطح بالا مثل کی‌روش می‌آوریم، باید او، مدیران فدراسیون و بازیکنان تیم ملی انتقادپذیر باشید. ما مشکلات بسیاری داشتیم اما به هر حال کره جنوبی را بردیم. در بازی با ازبکستان بهتر از بازی با کره جنوبی بودیم و بهتر تلاش کردیم اما باید یک تغییراتی باشد. کاری ندارم که قرارداد کی روش چقدر است چون دو طرف راضی بوده‌اند اما وقتی کی روش به تیم ملی ما می‌آید، باید بهتر بازی کنیم، لیگ ما تعطیل می‌شود و جام حذفی عقب می‌افتد و در این شرایط تیم ملی ما باید بهتر بازی کند. الان همه چیز دست خودمان است به شرطی که روش و مدل بازی کردن‌مان را عوض کنیم و از این حالت در بیاییم. هنوز امتیازاتی هست که بگیریم و به جام جهانی برویم. ما می‌توانیم قطر را در دوحه و لبنان را در تهران شکست بدهیم و حتی در سئول با کره جنوبی یک مساوی بگیریم به شرطی که روش بازی‌مان را تغییر بدهیم  اما تا اینجا کار هیچ تغییری ندیده‌ایم.

پاشازاده در پایان گفت: تا خردادماه فرصت کافی در اختیار داریم و فدراسیون می‌تواند دنبال بازی‌های تدارکاتی بسیار خوب برای تیم ملی باشد چون بازی با تیم‌هایی مثل گرجستان و افغانستان در دی از ما دوا نمی‌کند. ما باید با تیم‌های خوب بازی کنیم چرا که شاید به جام جهانی هم صعود کنیم اما وقتی لبنان و قطر را نمی‌توانیم ببریم، مقابل تیم‌های قدرتمندی مثل آلمان، هلند و برزیل وضعیت‌مان بسیار خراب می‌شود هر چند که بازیکنان ما نشان داده‌اند مرد روزهای سخت می باشند اما اول باید از این پله بالا برویم و به روزهای سخت برسیم و به فکر آینده باشیم. برای بعد از خردادماه هم باید برنامه داشته باشیم تا فوتبال‌مان از این حالت خارج شود./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.