پافشاری سکه آتی بر کاهش قیمت/کاهش حداکثر پنج درصد

۲۶خردادماه،

در پایان معاملات سکه طلا در سررسید‌های خرداد، تیر و مردادماه قیمت‌ها تا سقف ۵ درصد کاهش یافت و بر کاهش قیمت‌ها پافشاری شد.

به گزارش Consbank، به نقل از فارس، روز قبل با مشخص شدن نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، هر قطعه سکه طرح تازه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که در این میان نرخ دلار نیز نزدیک به ۲۰۰ تومان ارزان شد.

براساس این گزارش، معاملات آتی سکه تحت تأثیر این امر با کاهش قیمت رو به رو شده و در تمام سررسیدها صف فروش تشکیل شد، قرارداد آتی سکه طلا تحویل خردادماه در آخرین قیمت ۴٫۹۹ درصد و با حجمی نزدیک به ۳۵۰ قرارداد یک میلیون و ۲۳۴ هزار تومان داد و ستد شد.

قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیر و مردادماه از این کاهش قیمت مستثنی نبوده و به ترتیب یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان با ۴٫۹۸ درصد و یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان ۴٫۹۸ درصد کاهش داد و ستد شدند.

 روز قبل در اولین روز از هفته جاری قرارداد آتی سکه طلا تحویل خردادماه به آخرین روز کاری معاملات رسید و فرآیند تحویل سکه‌های خرید و فروش شده نیز از ۲۷ خردادماه جاری آغاز خواهد شد.

براین اساس معاملات سکه آتی طلا موعد شهریورماه نیز از ۲۷ خردادماه یعنی فردا راه‌اندازی و قابل معامله خواهد بود.

در صورت عدم انجام معامله در حراج تک‌قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرایند روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک‌قیمتی خواهد بود که مبنای قیمت نوسان روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.