پاکسازی دریاچه نئور از ماهی های کپور

۲۱اردیبهشت،

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ پاکسازی دریاچه نئور از ماهی‌های کپور مستلزم کار تحقیقی و پژوهشی بود که این امر در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از محیط زیست اردبیل، علی حمیدی عنوان کرد: براساس تصمیمات متخذه مقرر شده است که این امر به بخش خصوصی واگذار شود تا دریاچه  نئورحداقل در مدت دو سال آینده از وجود آبزیان مهاجم پاکسازی شده و بار دیگر پرورش lماهی قزل‌آلا در آن رونق بگیرد.
وی تصریح کرد: حذف فیزیکی ماهیان کپور از دو سال پیش آغاز شده و همین امر به جد درحال پیگیری است و ما با کاهش جمعیت ماهی‌ قزل آلا روبه‌رو هستیم.
حمیدی خاطرنشان کرد: در کنار حذف فیزیکی، اولویت اصلی ما تمرکز روی مسایل پژوهشی تحقیقی است تا به صورت همه‌جانبه مشکلات این دریاچه بررسی شده و زمینه احیای دوباره آن فراهم شود.
این مسئول با تأکید بر احیای مجدد این دریاچه زیبا و حیاتی برای توسعه همه‌جانبه استان اردبیل اضافه کرد: اولویت اصلی ما اجرای کارهای تحقیقاتی به معنای واقعی در این دریاچه بکر و زیست بوم طبیعی است تا با واگذاری آن به بخش خصوصی دچار تنگناها و مشکلات جدی نشویم.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری و نیروی انسانی در احیای مجدد این دریاچه  ماتصمیم گرفتیم تا مدیریت آن را با احیای مجدد و به کارگیری شیوه‌های جدید به بخش خصوصی واگذار کنیم تا آنها بتوانند کارهای مورد نظر را انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، عمده سبب رشد و تکثیر کپور در را راه یافتن ماهیان مزبور به دریاچه نئور و سایر مشکلات در طی سالیان قبل اشاره کرد.
حمیدی یادآور شد: ما علاوه بر حذف فیزیکی ماهی‌های کپور از بخش خصوصی نیزخواسته‌ایم بابهره‌گیری از توان تحقیقاتی مراکز علمی، تحقیقی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا در این دریاچه گونه قزل‌آلا احیا شده و پرورش آن رونق بگیرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.