پالایش آنتی‌ویروس‌های خارجی و استفاده از نسخه‌‌های خارجی تا زمان خودکفایی

پالایش آنتی‌ویروس‌های خارجی و استفاده از نسخه‌‌های خارجی تا زمان خودکفایی

رئیس کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت:‌ با اعلام ممنوعیت ورود ضدبدافزارهای خارجی، قرار شد به موازات حمایت از تولید ضدبدافزارهای بومی از برخی آنتی‌ویروس‌های خارجی برای تأمین امنیت استفاده شود.
 
بهناز آریا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پس از اعلام ممنوعیت ورود ضدبد افزارهای خارجی به کشور از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید راه‌حل جایگزینی برای این موضوع پیدا می‌شد.

رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: با اعلام این ممنوعیت، علاوه بر ایجاد اختلال در تجارت شرکت‌های واردکننده ضد بد‌افزار، موضوع مهم‌تر مطرح شده، تأمین امنیت مطلوب بود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: در این زمینه طی جلساتی با معاون گسترش سازمان فناوری اطلاعات، قرار شد برای راه‌حل میان‌مدت، در مرحله نخست از برخی آنتی‌ویروس‌های خارجی برای تأمین امنیت استفاده شود و به موازات آن تولید و استفاده از ضدبدافزارهای تولید داخل نیز حمایت و پیگیری گردد.

آریا گفت: از این رو با همکاری مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران و کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، کارگروه «ساماندهی ضد بد افزارهای خارجی» تشکیل شد که جلسات آن با حضور نمایندگان هر دو سازمان به صورت مرتب تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه، ملاک‌های ارزیابی ضد بد‌افزارهای خارجی مشخص و سپس به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال می‌شوند. سازمان فناوری اطلاعات با لحاظ کردن  ملاحظات حاکمیتی و ملی، ضد بد‌افزارهای اعلام‌شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت ضدبدافزارهای مورد تایید اعلام می‌شوند.

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تأکید کرد: در این مرحله بازار هدف صرفا سازمان‌های دولتی قرار داده شده که باید ضد بد‌افزارهای خود را از لیست اعلامی و مورد تایید سازمان فناوری اطلاعات انتخاب نمایند .

وی ادامه داد: علاوه بر این، شناسایی و تعیین ملاک‌های ارزیابی شرکت‌های عرضه کننده این محصولات نیز جزو دستور کار این کارگروه است. در این راستا هم‌اکنون کارگروه ساماندهی ضدبد‌افزارهای خارجی در کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، فراخوانی را برای شناسایی شرکت‌های ارائه‌دهنده ضد بد‌افزارهای خارجی اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دراین فراخوان شرکت‌های واردکننده و فروشنده ضد بد‌افزارهای خارجی که با سازمان‌های دولتی همکاری دارند،‌ باید اطلاعات خود را به صورت خوداظهاری به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: با تشکیل بانک اطلاعاتی شرکت‌ها و برندهای واردکننده ضدبدافزارهای خارجی، ارگان‌های دولتی با مراجعه به آن قادر خواهند بود مطابق با نیاز سازمانی‌شان نرم‌افزار و خدمات امنیتی را از شرکت‌هایی که اسامی آنها در این بانک اطلاعاتی ذکر شده و صلاحیت‌شان به تایید رسیده سفارش دهند.

آریا گفت: در مرحله بعد نیز اطلاعات خوداظهاری شرکت‌ها با واقعیت تطبیق داده خواهد شد.

این عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران خاطر نشان کرد: در فاز نخست محدوده این فراخوان، استان تهران است و تنها ارائه دهندگان نسخه‌های شرکتی و شبکه‌ای ضد بد افزاز، مورد بررسی قرار می‌گیرند و فراخوان نیز روی سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به آدرس Tehran.irannsr.org قابل دسترس است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی ||

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.