پالایش نفت تهران ۷۵ هزار ریال کشف قیمت شد

پنج درصد از سهام پالایشگاه نفت تهران به عنوان چهارمین شرکت دولتی در بازار دوم فرابورس عرضه شد که به قیمت ۷۵ هزار ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با عرضه سهام شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران به عنوان چهارمین شرکت دولتی اصل ۴۴ قیمت هر سهم آن ۷۵ هزار ریال در بازار دوم فرابورس قیمت خورد.

این شرکت به عنوان چهارمین شرکت دولتی اصل ۴۴ و با سرمایه ۶۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال وارد فرابورس شد و سه میلیون و ۶۱ هزار سهم آن به قیمت هر سهم ۷۵ هزار ریال کشف قیمت شد.

در این عرضه اولیه سقف خرید برای هر کارگزاری به همراه تمام شعب ۳۷ هزار سهم و برای هر معامله گر برخط ۱۰۰سهم تعیین شده بود و براساس محدودیت‌های موجود در اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، این صندوق ها سهمیه ای برای خرید سهام نداشتند.

پیش از عرضه این شرکت، سهام شرکت‌های شرکت دولتی بالاست، ذوب آهن و پالایش نفت شیراز در فرابورس عرضه شده بود.

به گزارش ایسنا رقابت برای خرید سهام پالایش نفت تهران از قیمت ۵۰۰۰ تومان آغاز شد و در نهایت با قیمت ۷۵۰۰ تومان به فروش رفت تا این سهم لقب گران‌ترین کشف قیمت بازار سرمایه را به خود اختصاص دهد.

این کشف قیمت در حالی انجام شد که شرکت “شتران” در سه ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه امسال با اختصاص ۱۰ هزار و ۹۱۴ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۰۶ درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد.

عملکرد واقعی سه ماهه سال مالی ۹۱ ارایه شده حاکی از پوشش ۱۱۳ درصد سود عملیاتی و ۱۰۶ درصد سود خالص پیش بینی شده برای سال مالی ۹۱ است که شرکت عمده دلایل آن را نبودن عوامل موثر در افزایش هزینه ها در سه ماهه نخست سال اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش هیات ‌مدیره این شرکت در نظر دارد معادل ۴۰ درصد از سود عملکرد سال مالی ۹۱ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.