پاناسونیک و NHK از یک تلویزیون ۳۴ میلیون پیکسلی پرده‌برداری کردند

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/11-2-1391/IMAGE634714032639171276.png nhk

/Images/News/Larg_Pic/11-2-1391/IMAGE634714032672711335.jpg nhk

ماندانا سجادی: وقتی وارد دنیای تلویزیون‌ها می‌شویم این اصل حاکم است، هر چه بزرگتر بهتر! NHK یک کمپانی پخش کننده ژاپنی است که سال گذشته با کمک شارپ از یک صفحه نمایش LCD 85 اینچی رونمایی کرده بود. اما آنها به کمک پاناسونیک فن آوری پیشین خود را با این تلویزیون ۱۴۵ اینچی که صفحه نمایش پلاسما و کیفیت فوق العاده بالا دارد عوض کردند.

این تلویزیون فوق العاده با کیفیت که HNK آن را Super Hi-Vision TV نامیده است در نمایش جزئیات با تئاتر IMAX رقابت می‌کند.

هیدئو تویودا، مامور ارشد فن آوری پاناسونیک به DigiInfoTV گفت: حتی اگر در فاصله ۱٫۶ متری این تلویزیون بایستید احساس می‌کنید که در حال تماشای صحنه واقعی هستید. ما از فن آوری سه بعدی استفاده نکرده‌ایم اما تصاویر به حدی واقعی است که حقیقتا تصور می‌کنید در صحنه حضور دارید.

نوآوری این تلویزیون در ۲ بخش است. نخست اینکه این تلویزیون در میان همنوعان خودش از آن جهت بسیار نادر است که مانند سایر تلویزیون ها به نور پس زمینه نیازی ندارد. دوم اینکه برای جلوگیری از سوسو زدن نور صفحه از وضوح تصویر ۴۳۲۰ * ۷۶۸۰ استفاده نشده است بلکه از سیستم درایو جدیدی استفاده می‌کند که رزولوشن را به ۳۴ میلیون پیکسل می‌رساند.

این تلویزیون صحنه‌هایی با کیفیت ۶۰ فریم در ثانیه را با نسبت ۱۶:۹ به نمایش می گذارد. فاصله هر پیکسل در صفحه نمایش به صورت افقی و عمودی ۰٫۴۱۷ میلی متر است و تلویزیون از یک آرایه RBG فسفری استفاده می کند.

اما خبر بد برای کسانی که به سرشان زده این تلویزیون را بخرند: متاسفانه این تلویزیون ۱۴۵ اینچی صرفا یک نمونه اولیه برای نشان دادن امکان ساخت چنین صفحه نمایش های بزرگی است. حتی مدل ۸۵ اینچی هم به این زودی ها آماده نمی شود. راجر موسی کارگردان اخبار المپیک ۲۰۱۲ لندن BBC که مسئول آزمایش ۳ صفحه نمایش ۵۰ فوتی است هم اعلام کرده که تلویزیون ۸۵ اینچی شارپ دست کم تا سال ۲۰۲۲  آماده نخواهد شد.

همانطور که از شکل و شمایل این صفحه نمایش بر می آید و تویودا هم آن را تایید کرده، این تلویزیون برای تئاترها خیلی مناسب‌تر است تا منازل. هر چند که هدف نهایی ساخت چنین دستگاهی مصرف کننده خانگی بوده است.

این صفحه نمایش ۱۴۵ اینچی ماه آینده از ۲۴ تا ۲۷ می در موسسه فن آوری  و  از سوم تا هشتم ژوئن هم در سمپوزیوم بین المللی SID آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.