پایان اسفند وقت اعلام نتایج ارزیابی اجرای نظام آموزشی ۶-۳-۳

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مشهد / واحد مرکزی خبر / فرهنگی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی وزیر آموزش و پرورش وقت مشخص شدن نتیجه ارزیابی اجرای نظام آموزشی ۶-۳-۳ را پایان اسفند اعلام نمود.
حجت الاسلام دکترمحمدیان درحاشیه نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی استانها در مشهد گفت: تا پایان اسفند ماه نتیجه ارزیابی اجرای نظام آموزشی تازه و محتوای کتابهای درسی جمع بندی می گردد تا برای جبران نقاط ضعف اقدام شود.
او با اشاره به پایش و رصد نظام آموزشی در طول سال تحصیلی افزود : علاوه بر بازدیدها و نظارت های مستقیم سازمان پژوهش و برنامه ریزی در مورد تولید محتوا و چگونگی اجرای نظام تازه، نظر و انتقاد مدیران، معلمان و اولیای دانش آموزان را نیز بررسی می کنیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اجرای نظام تازه آموزشی سبب شلوغی بعضی کلاسها در مدارس ابتدایی و ۴ نفره شدن نیمکتهای کلاس شده است گفت: هر کلاس میانگین خاصی دارد و آمار دانش آموزان هیچ کلاسی از ۳۵ نفر نباید بیشتر باشد البته در بعضی موارد به اصرار اولیای دانش آموزان، یکی، دو نفر به میانگین کلاس افزوده می گردد ولی به طور کلی در هیچ کلاسی نیمکت ۴ نفره نداریم.
حجت الاسلام دکتر محمدیان افزود: اگر وقتی در یک کلاس تعداد دانش آموزان کمی بیشتر از میانگین بود رئیس اداره آموزش و پرورش موظف به تامین تجهیزات برای دانش آموزان است.
معاون تالیف و تولید مواد رسانه های آموزشی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش هم به وظایف معاونت تالیف وتولید مواد رسانه های آموزشی سازمان پژوهش اشاره نمود وگفت: سیاست سازمان علاوه بر تالیف کتب کمک درسی، ایجاد رقابت برای افزایش کیفیت کتاب های درسی و بسته های آموزشی است.
آقای کفاش با اشاره به تولید۲ هزار و۵۰۰ محتوای الکترونیک در سازمان افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ فیلم رشد تولید شده در ۳ سال قبل نیز در شبکه اینترنتی رشد قرار گرفته است که معاونان پژوهشی می توانند به عنوان منتقد این شبکه را مورد نقد و بررسی قرار دهند.
او گفت: ۳۰ هزار دقیقه فیلم رشد تولید شده که ۱۵هزار دقیقه را باز تولید و در عرصه استفاده قرار داده ایم تا در کنار کتاب های آموزشی استفاده شود.
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با اشاره به استفاده بعضی از استان ها از شبکه آموزشی رشد و فیلم های آموزشی، گفت : ۵ استان آذربایجان شرقی، هرمزگان، زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل از فیلم های آموزشی بیشترین بهره برداری را داشته اند که از این استان ها تقدیر می گردد.
او گفت: در سال جاری ۷۵ کتاب درسی نرم افزار توزیع شده که این گام بلندی در عرصه آموزش است.
بررسی بعضی از فرآیندهای تولید کتاب درسی اول، دوم و ششم ابتدایی و تشریح فرآیند نوع ارزیابی و اعتباربخشی به تولید محتوای کتاب های درسی و پیشنهاد معلمان و مدرسان مراکز تربیت معلم برای مرور ضریب دشواری کتاب های درسی از دلایل برگزاری نشست دوروزه معاونان پژوهشی و روسای گروههای بررسی و تحلیل محتوای تحقیق و پژوهش استانها در مشهد است.
این نشست امروز به کار خود پایان می دهد .
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.