پایان بیست و چهارمین نشست معاونین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهرها

خبرگزاری آریا- بیست و چهارمین نشست معاونین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهرها و مراکز استان‌ها طی روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد سال‌جاری به میزبانی شهرداری قزوین برگزار و با صدور بیانیه ۸ ماده‌ای به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  نشست معاونین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهرها و مراکز استان ۲۳ خرداد با حضور رئیس شورای اسلامی شهر ، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  آغاز شد.
معاونین فرهنگی شهرداری مراکز استان ها ضمن ارائه نظرات کارشناسی خود به تشریح و تصویب چند سند و برنامه عملیاتی از جمله سند چشم انداز قرآن در حوزه مدیریت شهری با تاکید بر نقش فرهنگ قرآنی در رشد و تقویت باورهای دینی و سلامت روحی و روانی جامعه ، سند راهبردی ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ، برنامه عملیاتی سند گردشگری و برنامه عملیاتی سند ورزش و تربیتی پرداختند.
همچنین پیرو مصوبه شورای عالی استانها ، اعضای این جلسه نسبت به تصویب چارت پیشنهادی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری اقدام کردند .
در پایان حاضرین در جلسه با انتشار بیانیه ای در راستای شعار سال مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی، اعلام کردند تمامی تلاش خود را  در جهت تحقق بخشیدن به این خواسته رهبری معطوف داشته و در این امر مهم همکاری لازم را انجام می دهند . 
متن کامل  بیانیه بیست و چهارمین جلسه کلانشهرها  و  مراکز استان‌ها به شرح زیر است:

 – با عنایت به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) با عنوان حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی ، معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها بر این باورند که مدیریت شهری می بایست تمامی تلاش خود را در جهت حمایت و تحقق بخشی به این مطالبه و رهنمود معظم له معطوف داشته و با سایر سازمان های دولتی و غیر دولتی در این امر مهم همکاری لازم را بنمایند .
 –  شرکت کنندگان در این اجلاس ضمن بررسی سند چشم انداز قرآن در مدیریت شهری با تاکید بر نقش فرهنگ قرآن و معارف اسلامی در رشد و تقویت باورهای دینی و سلامت روحی و روانی جامعه خواستار ترویج هر چه بیشتر معارف قرآنی و تشکیل فرهنگسراهای قرآن وعترت و دارالقرآن ها در تمامی مراکز استان ها و گسترش آموزش قرآن در سطح کشور گردیدند.
 – نظر به اهمیت سلامت فضای شهری و در راستای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب ، معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها ضمن تصویب سند راهبردی حجاب و عفاف بر خود فرض می دانند تمام تلاش خویش را در این امر مهم انجام داده تا فضای شهر ها را هر چه بیشتر و بهتر به سمت و سوی شهر اسلامی سوق دهند.
 – با عنایت به هم زمانی فصل نیایش با تعطیلات تابستانی ، شرکت کنندگان در این اجلاس تاکید دارند تمامی ظرفیت های مدیریت شهری می بایست در جهت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عزیز به کار گرفته شود و با توجه به هجمه گسترده فرهنگی بیگانگان تمام امکانات موجود با کمک سایر دستگاه های اجرایی جهت ایجاد فضای نشاط و شادابی با حفظ ارزش های اسلامی برای شهروندان فراهم گردد .
 -حاضرین در این اجلاس ضمن تصویب برنامه های عملیاتی سند راهبردی گردشگری ، بر این باورند حوزه مدیریت شهری در توسعه فرهنگ گردشگری به ویژه گردشگری شهری نقش بسیار مهمی را داشته و در این راستا مقرر شد با هماهنگی نهاد های ذیربط به ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جهت تحقق بخشیدن به شعار سال مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال ، حفظ سرمایه های ایرانی و رونق صنعت گردشگری کشور ،برنامه عملیاتی مذکور اجرایی و عملیاتی شود .
 –  شرکت کنندگان در این اجلاس بر این باورند در جهت آشنا نمودن نسل جوان با سابقه غنی فرهنگی و تبادل تجربیات استان ها و اقوام ایرانی نسبت به  برپایی هفته های فرهنگی استان ها و جشنواره های مقطعی در حوزه فرهنگ و اقوام و ایلات ایرانی اقدام نمایند تا همه شهروندان عزیز با هنر و فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور آشنا شده و در جهت حفظ و معرفی سنتهای اصیل و پربار اقوام ایرانی همت مضاعف صورت پذیرد .
 – با توجه به اهمیت توسعه ورزش همگانی در حوزه مدیریت شهری شرکت کنندگان در این نشست بر این باورند که می باید از تمامی ظرفیت های موجود در جهت نشاط عمومی و بسط و گسترش ورزش همگانی اهتمام ورزیده و در این راستا مقرر شد اولین المپیاد ورزشی محلات کشور در سال جاری برگزار گردد.
 – پیرو مصوبه شورای عالی استانها ، اعضای این اجلاس ضمن بررسی نیازهای موجود شهرداری ها در حوزه فرهنگی ، نسبت به تصویب چارت پیشنهادی معاونت اجتماعی و فرهنگی اقدام نمودند و مقرر شد این پیشنهاد طی نامه ای به شورای عالی استان ها ارسال تا انشاءالله پس از تصویب و طی مراحل  قانونی ، تمامی شهرهای ایران از ظرفیت ساختاری مناسب در جهت انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی که از مهمترین ضرورت ها در مدیریت شهری است برخوردار گردند.
 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.