پایان حالت فوق العاده در مصر

جام جم آنلاین: شورای عالی نظامی مصر از پایان حالت فوق العاده در این کشور پس از گذشت بیش از ۳۰ سال، خبر داد.

شورای عالی نظامی مصر در بیانیه ای اعلام کرد حالت فوق العاده در این کشور که از زمان ترور انور سادات رییس جمهور اسبق مصر در سال ۱۹۸۱ تصویب و بارها تمدید شده بود ۳۱ مه ۲۰۱۲ به پایان رسید.

این قانون که آخرین بار در سال ۲۰۱۰ به مدت دو سال تمدید شده بود آزادی های عمومی در مصر را محدود کرده بود و اجازه برگزاری محاکمه افراد در دادگاه های استثنایی را می داد.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه اظهار داشت پایان حالت فوق العاده در مصر گام دیگری در راستای برقراری دموکراسی در این کشور به شمار می رود.

وی افزود: واشنگتن لغو حالت فوق العاده در مصر را تایید می کند و شورای عالی نظامی را به انجام این مسئله تشویق کرده بود.

از سوی دیگر حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر در واکنش به این اقدام اعلام کرد: استقرار نیروهای ارتش در مناطق مختلف اقدامی قانونی است که هیچ منافاتی با پایان حالت فوق العاده در کشور ندارد.

«عصام العریان» معان رییس حزب آزادی و عدالت در این رابطه گفت: اعلام پایان حالت فوق العاده در مصر از سوی شورای نظامی به معنای این است که این شورا هرگز آن را تمدید نخواهد کرد.

«فائزه ابوالنجا» وزیر همکاری بین المللی نیز در گفت وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط اعلام کرد که تمدید حالت فوق العاده در مصر از جمله مسوولیت های دولت نیست بلکه پارلمان مسوول آن است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.