پایان ریل گذاری تا ۴ ماه آینده

ریل‌گذاری پروژه انتقال مسیر راه‌آهن به زیرزمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ در مراسم ریل گذاری پروژه انتقال مسیر راه آهن به زیر زمین عبدالعلی صاحب محمدی مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ۴۰ کیلومتر خط آهن در قالب ۴ خط ۱۰ کیلومتری (۲ خط رفت و ۲ خط برگشت)، توسط پیمانکاران ایرانی در تونل زیرزمینی راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری در ۱۰ کیلومتر تونل مذکور، حداکثر چهار ماه به طول می‌انجامد، تصریح کرد: همچنین از ماه آینده اجرای تأسیسات و تجهیز تونل رسماً توسط پیمانکار انتخاب شده، آغاز می‌شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عملیات بالای تونل و آزادسازی قسمتی از این منطقه قابل توجه است، اظهار داشت: پس از به زیرزمین رفتن خط آهن تهران ـ تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، ۳۰ هکتار زمین استحصال می‌شود و منطقه‌ای که منشأ ناهنجاری‌های اجتماعی بود با اتمام این پروژه به منطقه‌ای سالم برای گذراندن اوقات فراغت با منازل شهری زیبا تبدیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴ کیلومتر پارکینگ در طول مسیر تونل استحصال می‌شود، اضافه کرد: طراحی زیبای ۳۰ هکتار اراضی استحصال‌شده با نگاه تأمین نیازهای شهری شهروندان در مناطق ۱۷ و ۱۸ انجام می‌شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ظرف یک سال اخیر در ۱۲ کارگاه این پروژه، ۲۴ ساعته فعال بوده‌ایم.

در ادامه این مراسم همچنین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه، اظهار داشت: این تونل زیرزمینی ریلی بزرگترین پروژه‌ای است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تهران اجرا می‌کند.

مظفری با اشاره به مزایای بسیار زیاد اجرای این پروژه، تصریح کرد: در مراحل ساخت با معارضان فراوانی مواجه بودیم که با همکاری دولت و معارضان، موانع پیش روی احداث ۱۰ کیلومتر تونل برطرف شد. /عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.