پایان سرقت های چراغ خاموش دختر و پسر شیشه‌ای با شلیک پلیس

۰۷م آذر ،

پسر ۲۲ساله که سابقه دار است معترف شد که در ابتدا برای تامین مخارج اعتیاد، از سرقت های خرد آغاز کرده اند اما در ادامه سرقت ها، دختر۱۹ساله نیز شگرد سرقت از داخل خودروها را آموخته است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، دختر و پسر شیشه ای که شب ها با خودروی چراغ خاموش تردد می کردند و به اموال خودروهای مدل بالا دستبرد می زدند، به ده ها فقره سرقت در مشهد اعتراف کردند.

چند شب قبل، ماموران کلانتری در ادامه اجرای طرح های نامحسوس مبارزه با سرقت، در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پراید مظنون شدند. حرکت «چراغ خاموش» خودرو در حالی که ساعت ۳بامداد دخترجوانی نیز در صندلی جلو نشسته بود، ظن ماموران را مضاعف کرد؛ بنابراین آنان به آرامی خودروی مذکور را در خیابان حرعاملی تعقیب کردند.

استعلام غیرمحسوس شماره پلاک خودرو از سیستم فرماندهی و کنترل پلیس مشخص کرد که خودروی تحت تعقیب سابقه سرقت دارد اما در همین حال ناگهان راننده پراید که احساس کرده بود سرنشینان یک خودرو به وی مظنون شده اند، پدال گاز را فشرد و متواری شد.

با فرار راننده پراید، ماموران انتظامی به وی فرمان ایست دادند اما او بدون توجه به فرمان های مکرر پلیس همچنان چراغ خاموش به فرار خود ادامه داد و بر سرعت خودرو افزود. ماموران انتظامی پس از مدتی تعقیب و گریز و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، چند تیر هوایی شلیک کردند اما وقتی راننده توجهی به اخطارها نکرد آنان لاستیک های خودرو را هدف قرار دادند و ۶گلوله به صندوق عقب و لاستیک های خودرو شلیک کردند.

با اصابت گلوله ها، خودرو متوقف شد ولی دختر و پسرجوان با رها کردن پراید با پای پیاده به فرار خود ادامه دادند تا این که پس از طی مسافتی کوتاه در چنگ قانون گرفتار شدند و حلقه های آهنین بر دستانشان گره خورد. در بازرسی از داخل خودرو تعدادی لوازم مسروقه دیگر خودروها کشف و ۲متهم مذکور برای انجام بازجویی به دایره تجسس کلانتری هدایت شدند.

بررسی های پلیس مشخص کرد خودروی پراید شب قبل از بلوارجانباز سرقت شده است. متهمان اعتراف کردند که در پی استعمال موادمخدر شیشه با یکدیگر آشنا شده و پس از آن نقشه های سرقت خودرو و اموال داخل خودروها با شیوه «چراغ خاموش» را به اجرا گذاشته اند. آنان در حالی به ده ها فقره سرقت در مناطق شفا، حرعاملی، مطهری، جانباز و غیره اعتراف کردند که بررسی های ماموران تجسس نشان داد دختر و پسرجوان بیشتر به خودروهای مدل بالا دستبرد می زدند.

همچنین پسر ۲۲ساله که سابقه دار است معترف شد که در ابتدا برای تامین مخارج اعتیاد، از سرقت های خرد آغاز کرده اند اما در ادامه سرقت ها، دختر۱۹ساله نیز شگرد سرقت از داخل خودروها را آموخته است.گزارش خراسان حاکی است: متهمان این پرونده از ساعت ۲بامداد تا ۶صبح در خیابان ها پرسه می زدند و به خودروهایی که از ایمنی کافی برخوردار نبودند، دستبرد می زدند.

این در حالی است که تعداد زیادی مدارک خودرو، کارت سوخت، بیمه نامه، کارت خودرو و غیره نیز از آنان کشف شده است. متهمان پس از انجام تحقیقات مقدماتی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند تا دربارهٔ سرقت های احتمالی دیگر آنان تحقیقات بیشتری انجام شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.