پایان کار ایران با ۱۲ مدال

جام جم آنلاین: کاروان ورزشی ایران با کسب دوازده مدال شامل ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز به کار خود در المپیک لندن پایان داد.

با پایان رقابت تقوی و یزدانی در کشتی‌ آزاد، کار ۵۲ نماینده ایران در این رقابت‌ها به پایان رسید.

چهار طلای سوریان، نوروزی، رضایی، سلیمی، ۵ نقره انوشیروانی، نصیرشلال، حدادی، گودرزی و باقری معتمد در کنار سه مدال برنز رستمی، لشگری و قاسمی، مدال‌های ایران در المپیک سی‌ام بودند تا بهترین نتیجه تاریخ ایران رقم بخورد.

کشتی‌فرنگی با ۳ مدال طلا بدون تردید بهترین عملکرد را بر جای گذاشت. وزنه برداری، یک طلا، دو نقره و یک برنز به دست آورد. کشتی آزاد به یک نقره و دو برنز رسید. باقری معتمد هم یک نقره در تکواندو به دست آمد، اما مدال دوومیدانی حدادی که در ماده پرتاب دیسک به دست آمد نخستین مدال تاریخ المپیک ایران در رشته‌ای غیر از کشتی، تکواندو و وزنه برداری بود.

رضا یزدانی و تقوی آخرین نمایندگان ایران بودند که تقوی با باخت در دیدار نخست و یزدانی به دلیل آسیب دیدگی در نیمه نهایی شانس رسیدن به مدال را از دست دادند. روز پایانی رقابت‌ها خبری تلخ برای کاروان ایران به دنبال داشت و آن مصدومیت شدید یزدانی از ناحیه زانو بود که او را از رسیدن به مدال بازداشت.

کاروان ورزشی ایران در حالی که چند ساعت بیشتر به پایان رقابت‌ها باقی نمانده است، در رده ارزشمند هفدهم قرار گرفته است در حالی که در پیش از این در آخرین دوره این رقابت‌ها با تک طلای ساعی و برنز محمدی در رده‌ پنجاه و یکم قرار گرفته بود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.