پایان مرحله دوم با صدرنشینی ایران

جام جم آنلاین: مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان با صدرنشینی تیم ایران و مشخص شدن لبنان به عنوان حریف تیم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید.

در چارچوب مرحله دوم رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان، روز گذشته شش دیدار برگزار شد که طی آن تیم کشورمان در مصاف با چین تایپه متحمل شکست شد.

بعد از پیروزی برابر قزاقستان، عربستان، فیلیپین، بحرین و اندونزی این نخستین شکست تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها بود.

در این روز از رقابت‎ها تیم‎های بحرین و اندونزی بازهم شکست خوردند تا با تنها یک پیروزی به کار خود در این مرحله پایان دهند.

هندی‎ها هم روزگذشته نتیجه دیدار برابر سوریه را واگذار کردند و بدون حتی یک برد به کار خود در این مرحله پایان دادند این در حالی است که چینی‏‎ها با غلبه بر کره جنوبی به عنوان تنها تیم بدون باخت ماندند.

نتیجه دیدارهای برگزار شده در روز سوم و پایانی مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان به شرح زیر است:

گروه E:
چین ۱۰۷ – کره جنوبی ۱۰۲
لبنان ۸۲ – ژاپن ۹۴
هند ۵۷ – سوریه ۶۹

گروه F:
ایران ۷۷ – چین تایپه ۷۸
اندونزی ۶۷ – عربستان سعودی ۷۳
بحرین ۷۲ – فیلیپین ۹۹

در پایان دیدارهای روز پایانی مرحله دوم رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان تیم ایران با وجود شکست برابر چین تایپه و هم امتیازی با این تیم و فیلیپین، بالاتر از این دو تیم در صدر جدول گروه F باقی ماند. در گروه مقابل نیز چینی‌ها بدون شکست صدرنشین ماندند.

بعد از کره جنوبی، تیم‎های ژاپن و لبنان با امتیاز مشابه در رده‎های سوم و چهارم قرار گرفتند.

رده بندی نهایی تیم‎ها در پایان مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان به شرح زیر است:

گروه E:
1- چین (۵ برد، ۱۰ امتیاز)
۲- کره جنوبی (۴ برد، یک باخت، ۹ امتیاز)
۳- ژاپن (۲ برد، ۳ باخت، ۷ امتیاز)
۴- لبنان (۲ برد، ۳ باخت، ۷ امتیاز)
۵- سوریه (۲ برد، ۳ باخت، ۷ امتیاز)
۶- هند (۵ باخت، ۵ امتیاز)

گروه F:
1- ایران (۴ برد، یک باخت، ۹ امتیاز)
۲- چین تایپه (۴ برد، یک باخت، ۹  امتیاز)
۳- فیلیپین (۴ برد، یک باخت، ۹ امتیاز)
۴- عربستان سعودی (یک برد، ۴ باخت، ۶ امتیاز)
۵- اندونزی (یک برد، ۴ باخت، ۶ امتیاز)
۶- بحرین (یک برد، ۴ باخت، ۶ امتیاز)

در پایان مرحله دوم بیست و دومین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان چهار تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند تا دیدارهای خود را برای کسب مقام اول تا هشتم دنبال کنند و دو تیم انتهایی جدول گروه E و F نیز وارد مرحله تعیین رده‎بندی نهایی تیم‎های نهم تا دوازدهم شدند.

براین اساس، شاگردان مهران حاتمی در مرحله یک چهارم نهایی با لبنان دیدار خواهند کرد البته تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا امروز پنجشنبه با قرعه استراحت روبه‌رو هستند و از روز جمعه دیدارهای خود را پیگیری می‎کنند.

برنامه بازی‎ها به این شرح است:

جمعه – سوم شهریور

مرحله یک چهارم نهایی:
چین تایپه – ژاپن
عربستان سعودی – چین
کره جنوبی – فیلیپین
ایران – لبنان

رده بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم:
سوریه – بحرین
هند – اندونزی

تیم بسکتبال جوانان ایران در صورت برتری مقابل لبنان، روز شنبه در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار تیم‎های کره جنوبی و فیلیپین می‌رود در غیر این صورت رقابت‌های خود را با بازنده این دیدار و برای تعیین مقام پنجم تا هشتم دنبال می‌کند.

بیست و دومین دوره رقابت‎‏های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان تا پنجم شهریورماه ادمه خواهد داشت. سه تیم برتر این رقابت‎ها سهمیه حضور در پیکارهای جهانی را کسب می‎کنند.

تیم بسکتبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در دوره پیشین این رقابت‎ها شرکت کرد اما با سه پله سقوط به عنوان چهارمی دست یافت.  (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.