پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

۱۵م آذر ،

در گروه E بازیها و در سرمای سوزان اوکراین دو تیم یوونتوس و شاختار به مصاف هم رفتند که تیم ایتالیایی با گل به خودی کوچر به سه امتیاز بازی رسید و به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد و شاختار دوم. چلسی نیز در لندن عقده گشایی کرد و با نتیجه ۶ بر ۱ نوردیاسلند دانمارک را برد. در این دیدار تورس دو گل- اسکار- خوان ماتا – گری کاهیل و داوید لوئیز برای چلسی گل زدند. این بازی با این نتیجه پرگلترین دیدار تاریخ لیگ قهرمانان شد.

در گروه F نیز تیم های بایرن و والنسیا با پیروزی بر حریفانشان راهی مرحله بعد شدند . بایرن مونیخ با برد پرگل ۴ بر ۱ توانست باته بوریسف را شکست دهد. گومز ۲ گل – مولر و آلابا برای باواریایی ها گل زدند. والنسیا هم در فرانسه با یک گل برابر لیل به پیروزی رسید و به مرحله بعد راه یافت.

در گروه G سلتیک با پیروزی دو بر یک برابر اسپارتاک مجوز صعود به جمع ۱۶ تیم برتر اروپا را بدست آورد و بارسلونا برابر بنفیکا در خانه با تساوی بدون گل متوقف شد. مهمترین اتفاق این بازی مصدومیت لیونل مسی بود. او در دقیقه ۸۷ مجبور به ترک زمین شد تا نتواند در این بازی رکورد ۸۵ گل گرد مولر در یک فصل را جا به جا کند.

در نهایت در گروه H بازی ها منچستریونایتد با ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره خود برابر کلوژ با یگ گل باخت اما تیم رومانیایی به دلیل تفاضل گل کمتر در مقایسه با گالاتاسرای از صعود به مرحله بعد باز ماند. گالاتاسرای ترکیه نیز موفق شد در خانه براگا با حساب ۲ بر ۱ پیروز شود و همراه منچستریونایتد راهی مرحله بعد شد.

نتایج کامل

گروه E

شاختار ۰ – یوونتوس ۱

چلسی ۶ – نوردیاسلند ۱

گروه F

بایرن مونیخ ۴ – باته بوریسوف ۱

لیل ۰ – والنسیا ۱

گروه G

بارسلونا ۰ – بنفیکا ۰

سلتیک ۲ – اسپارتاک ۱

گروه H

براگا ۱ – گالاتاسرای ۲

منچشتریونایتد ۰ – کلوژ ۱

در پایان مرحله گروهی تیم های یوونتوس- شاختار-والنسیا- بایرن مونیخ- بارسلونا – سلتیک – منچستریونایتد – گالاتاسرای – پاری سن ژرمن – پورتو – شالکه – آرسنال- مالاگا- میلان – دورتموند و رئال مادرید توانستند جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کنند.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا عصر جمعه برگذار خواهد شد.

فینال پنجاه و هشتم لیگ قهرمانان اروپا ۲۵ می ۲۰۲۲ در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار خواهد شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.