پایان هشتمین فصل کاوش محوطه تاریخی هفت تپه

۰۱م آذر ،

اهواز/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی

هشتمین فصل کاوش محوطه تاریخی هفت‌تپه پایان یافت.
مدیر داخلی پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: این کاوش به سرپرستی بهزاد مفیدی و به صورت مشترک بین پژوهشکده باستانشناسی ایران و دانشگاه ماینز آلمان با مشارکت پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه انجام شد.
عبدالرحیم بناء با بیان اینکه حفاری‌های فعلی با استفاده از تکنیک‌های تازه باستان‌شناسی از جمله روش ژئوفیزیک انجام شده است افزود : دستاوردهای حاصل از چند دوره کاوش در این محوطه تاریخی و مجموعه‌های عظیم نشان می‌دهد که در شهر باستانی هفت‌تپه چند دوره تاریخی وجود داشته است.
وی گفت : در طول کاوش‌های باستان شناسی در این محوطه تاریخی ساختارهای معماری بدست آمده که بعضی دارای دیوار‌هایی با پهنایی به عرض ۱۰ متر و طول ۱۰۰ متر بیانگر وجود مجموعه های عظیم در این محوطه است.
مدیر داخلی پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه همچنین با اشاره به بارندگی های اخیر در این شهرستان گفت: بلافاصله پس از انجام پایان کاوش، برنامه حفاظت اضطرای ساختارهای معماری با استفاده از خشت‌های مرمتی و اندود کاهگل آغاز شد تا بتوان در برابر بارندگی‌های منطقه و آسیب‌های ناشی از آن محافظت شود.
کاوش محوطه تاریخی هفت‌تپه در تاریخ ۱۸ مهرماه امسال آغاز شد.
کاوش‌های صورت گرفته در ادامه حفاری‌های فصول قبل و در جهت تکمیل مطالعات آن انجام شده است.
محوطه باستانی هفت‌تپه از مرکز استان (اهواز) ۱۰۰ کیـلومتـر فاصله دارد و شامل بقایای یک شهر و اجتماع بزرگ مربوط به دوره ایلام میانه بوده که از تپه‌های متعددی تشکیل شده است و حدود ۳۵۰۰ سال قدمت دارد.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ثمین جهانشاهی:

    با تشکر از مطالب می خواستم بپرسم در این محوطه باستانی پژوهشکده باستان شناسی تاسیس شده است یا نه؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.