پایه گذاری آموزش و پرورش بر اساس سند تحول

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت:امسال ، ‌سال ریل گذاری آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین بوده و این کار بسیار سنگینی است .

حمیدرضا حاجی بابایی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود : برای این تغییر و تحولات به اطلاع رسانی دقیق نیاز داریم و از صداوسیما و اصحاب رسانه می خواهیم امسال به آموزش و پرورش کمک کنند تا اطلاعات دقیقی در اختیار مردم قرار گیرد و مردم بر اساس این اطلاعات ناب به ما کمک کنند .

وی نقش خانواده را در آموزش پرورش کلیدی دانست و گفت: خانواده ها باید توجهی ویژه به آموزش و پرورش داشته باشند ؛ پدر و مادر برای تربیت فرزند است، فرزندان پدر و مادرشان را می خواهند نه پول آنان را ، برخی فکر می کنند اگر برای بچه ها همه چیز فراهم کنند کافی است در صورتی که دانش آموزان قلب تپنده پدر و مادر را می خواهند و پدر و مادری که با فرزانشان نیستند باید احساس خطر کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی پدر و مادر در اسلام اظهار داشت : خانواده نخستین جامعه کوچکی است که شکل می گیرد و فرزند در آن به دنیا می آید ،‌ پدر و مادر باید قسمت عمده ای از نیاز دانش آموزان راجبران کند .

وی افزود : خانواده بدانند که ما غرب و فرهنگ آن را در سند تحول بنیادین نفی کردیم ؛ یکی از اشکالات اساسی فرهنگ غرب فروپاشی خانواده و نبود رابطه عاطفی میان اعضای خانواده است که غرب را به این روز نشانده و ما نباید از این ضربه مهلکی که غرب خورده است غافل شویم .

وی گفت : هم اکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز برای فراگیری آموزه های دینی و حفظ قرآن در مدارس نام نویسی کرده اند و این حرکت عظیمی در کشور است .

وزیر آموزش و پرورش افزود : همه اقدامات در آموزش و پرورش در وهله نخست با توجه به تربیت انجام می شود و علت تاکید بر روی مقطع ابتدایی تاثیرگذاری تربیت در این سالهاست و کار اساسی مطالعاتی و علمی در طول ۲۲ سال در این خصوص صورت گرفته است و همه برنامه ریزی ها هم به این شکل پیگیری می شود .(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.