پایگاه طالبان در سوریه برای استمرار درگیری ها تاسیس شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

سفیر سابق ایران در چین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفیر سابق ایران در چین اقدام اخیر طالبان مبنی بر تاسیس پایگاه عملیاتی، آموزشی در سوریه را اقدام بسیار موثری در افشای ماهیت شوم و پلید این گروه تروریستی دانست و گفت: تاسیس پایگاه تشکیلات تروریستی طالبان مهر تثبیتی بر ماهیت استکباری، صهیونیستی این گروه ترویستی است.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به تاسیس پایگاه طالبان در سوریه، گفت: همانگونه که پیش از این، این گروه تروریستی به تاسیس دفتری در دوحه قطر اقدام کرده بود حال به احداث پایگاهی در سوریه دست زده است.

وی در ادامه افزود: دفتر گروه تروریستی طالبان در دوحه بیشتر از جنبه سیاسی برخوردار بوده و به منظور ارتباط مستقیم با آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی تاسیس شده است، اما پایگاه این گروه تروریستی در سوریه با رویکرد عملیاتی، آموزشی و برای استمرار درگیری‌ها در این منطقه انجام شده است.

منصوری با اشاره به تفاوت این دو پایگاه، تصریح کرد: دفتر  طالبان در قطر به منظور تبادل اطلاعات و هم چنین برقراری ارتباطات و رایزنی‌ها با کشورهای غربی و رژیم منحوس صهیونیستی انجام شده است اما پایگاه این تشکیلات تروریستی در سوریه بیشتر برای اجرای برنامه‌ها و اهداف شوم و خصمانه مورد نظر این گروه تروریستی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاسیس پایگاه گروه تروریستی طالبان در سوریه ماهیت شوم این تشکیلات تروریستی را به خوبی بر همگان مشخص کرد، افزود: اگر تاکنون این گروه تروریستی ژست ضد آمریکایی می‌گرفته و یا به صورت تند و افراطی از اسلام صحبت می‌کرده و خود را تنها مدافع اسلام می‌دانسته حال با تاسیس دفتر سیاسی خود در دوحه و پایگاه عملیاتی‌اش در سوریه دست خود را رو کرده است.

منصوری اقدام اخیر طالبان مبنی بر تاسیس پایگاه عملیاتی، آموزشی در سوریه را اقدام بسیار موثری در افشای ماهیت شوم و پلید این گروه تروریستی دانست و اظهار داشت: در حالی که همواره گفته می‌شد این تشکیلات تروریستی از سوی رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا طراحی و توسط انگلیس تقویت شده و کمک‌های مالی آن از طریق عربستان و قطر پرداخت شده است، حال این اقدام مهر تثبیتی بر ماهیت استکباری، صهیونیستی گروه ترویستی طالبان است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: به طور قطع گروه تروریستی طالبان به دلیل عدم پایگاه مردمی در سوریه در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد بود چراکه کسانی که در سوریه می‌جنگند اکثرا اشخاص غیر سوری بوده که با وضعیت منطقه آشنایی کمتری دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.