پای این ورق را باید با تفکر امضا کرد

۱۴ام بهمن ،

اگر جوانی که در شرف ازدواج است می داند که ورقی را که در دفترخانه امضا می کند او را بدهکار، محزون و مستاصل می نماید پس عاقلانه و با فکر امضا می کند و متعهد می شود.

به گزارش خبرنگارممتازنیوز، هرچند آمار زندانیان درسالهای قبل پایین آمده است اما آن طرف، هنوز مهریه های غیرمعقول به عنوان عاملی برای مجرد ماندن و البته مجرد شدن شناخته می شوند. هرچند که مجلس مصوب کرده است، مهریه ها در چارچوب بگنجد و معقولانه پذیرفته یا ارائه شود، البته بماند.
کسانی که به لحاظ مالی توانایی پرداخت را دارند و می توانند و می دهند ولی آیا این امر عاقلانه است که فرد توانایی پرداختن مهریه بالا را ندانسته ولی توانایی امصای بدون تفکر پای ورق دفترخانه ازدواج را داشته باشد.
کاظما بازافکن روانشناس در این خصوص گفت: معلوم نیست با کدام پشتوانه مالی و به اعتبار و تضمین کدام مرجع، مهریه های نامعقول و سنگینی که هیچ کدام خوشبختی نمی آورد پایش امضا می شود.
وی با اشاره به اینکه رعایت عنصر عقلانیت و آینده نگری در اتفاق مهم ازدواج از جایگاه ویژه ای برخوردار است افزود: وقتی دو جوان تصمیم می گیرند عمری را در کنار هم زیر یک سقف بگذارنند، شرایطی را متحمل می شوند و پذیرش می کنند که به قول معروف مقدمات کار بوده که برطبق سنت و عرف یکی از این مقدمه ها تعیین مهریه و تقول کردن آن است.
بازافکن در ادامه گفت: مهریه همان مسئله ای است که باید در مورد پرداختن و قبول نمودن آن بسته به تمکن مالی، تفکر و تأمل کرد!!
این روانشناس خاطرنشان کرد: جالب توجه است که جوانی که از پس پرداخت یک مهریه سنگین برنمی آید چرا زیر بار امضای پرداختن و پذیرش آن می رود؟ آیا از هم پاشیدن یک زندگی یا رفتن به زندان مسأله ای نیست که جوانان به آن فکر می کنند.
اینجاست که عاقبت و اینده نگری دو عاملی می شوند که هیچ گاه به آن توجه نمی شود.
نهایتا اگر مهریه ضامن عشق نشود اگر مهریه ضامن اعتبار یک زندگی نباشد اگر مهریه مایه فخر و مباهات و ارزش و چشم و همچشمی نباشد و اگر هیجان عشق جوان را کور نکرده باشد چیزی را امضا نخواهد کرد که در آینده دچار پشمانی شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.