پاپ: ازدواج همجنس‌گرایان دخل و تصرف در طبیعت است

۲ م دیماه ،

ap1-66.jpg

پاپ بندیکت شانزدهم در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن کریسمس با تاکید بر مخالفتش با ازدواج همجنس‌گرایان این کار را نابودکننده جوهره مخلوق انسانی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، پاپ بندیکت شانزدهم، در سخنرانی خود به مناسبت کریسمس در خصوص ازدواج همجنس‌گرایان گفت: دخل و تصرف در طبیعت آینده بشریت را به خطر می‌اندازد.

پاپ بندیکت شانزدهم اشخاصی را که در هویت‌های خدادادی خود دخل و تصرف می‌کنند تا آن را با انتخاب‌های جنسی خود سازگار کنند و سبب نابودی جوهره مخلوق انسانی می‌شوند، محکوم کرد.

پاپ بندیکت شانزدهم این اظهارات را در جریان سخنرانی سالانه خود به مناسبت کریسمس برای کارمندان واتیکان مطرح کرد.

این سخنرانی یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های وی در سال جاری محسوب می‌شود.

پاپ امسال سخنرانی خود را صرف پرداختن به ارزش‌های سنتی خانواده در مواجهه با تلاش‌های علنی در فرانسه، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها به منظور قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان کرد.

پاپ بندیکت شانزدهم در اظهارات خود به نقل از‌های ژیل برنهایم، خاخام اعظم فرانسه استناد کرد که گفته بود دادن حق ازدواج و به سرپرستی قبول کردن فرزند به همجنس‌گرایان حمله‌ای به خانواده سنتی است.

پاپ تصریح کرد: مردم این مساله را به مناقشه می‌کشند که از ماهیتی برخوردارند که هویت فیزیکی آنها به آنها داده و این هویت عنصر تعیین کننده انسانیت آنها است.

وی افزود: آنها ماهیت خود را رد می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که این ماهیت چیزی نیست که از قبل به آنها داده شده بلکه آنها خودشان آن را برای خود می‌سازند.

پاپ بندیکت شانزدهم تاکید کرد: دخل و تصرف در طبیعت که امروزه ما هنگامی که مربوط به محیط زیست شود آن را محکوم می‌کنیم چطور است که اکنون هنگامی که به خود بشر مربوط باشد تبدیل به انتخاب بنیادین او می‌شود؟

پاپ در سخنرانی خود خاطرنشان ساخت: یک فلسفه تازه جنسیت بروز پیدا کرده که بر اساس آن جنسیت دیگر عنصری که از سوی طبیعت اعطا شده و بشر باید آن را بپذیرد و شخصا معنای آن را دریابد نیست بلکه یک نقش اجتماعی است که ما خود آن را برای خودمان انتخاب می‌کنیم، در حالی که قبلا این اجتماع بوده که آن را برای ما انتخاب کرده است.

پاپ تاکید کرد: خدا زن و مرد را به طور ذاتی به صورت زوج آفریده است.

وی گفت: اکنون زن و مرد به عنوان واقعیت‌های آفریده شده، به عنوان طبیعت انسانی دیگر وجود ندارند. بشر طبیعت خود را مورد سوال قرار داده است. از اکنون به بعد او دیگر صرفا روح و اراده است.

پاپ بندیکت اظهار داشت: وقتی آزادی خلاق بودن به آزادی خلق خویشتن تبدیل می‌شود، لزوما خالق رد شده است و نهایتا بشر نیز از مقام خود به عنوان مخلوق خدا محروم می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.