پاپ بندیکت شانزدهم با هیات‌ ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد

۰۵م آذر ،

2-14.bmp

پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان برنامه گفت‌وگوی بین‌الادیان را بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد و خواستار تداوم آن از سوی رهبران دینی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از رم، پاپ در دیدار بعد از ظهر چهارشنبه خود با هیات ایرانی گفت‌وگوهای دینی داشت که در محل اقامتش صورت گرفت و ابراز خرسندی خود را از دیدار با متفکران مسلمان ایرانی که در کنفرانس گفت‌وگوی بین الادیان شرکت کرده بودند، ابراز داشت.

در این دیدار محمد باقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم مسوولان ایرانی به پاپ، بر ضرورت تداوم این نشست‌ها که در فضایی عالمانه و معنوی صورت می‌گیرد، تأکید ورزید.

وی افزود: افراط در ماده‌گرائی، جهان امروز را در معرض افراط‌گرایی‌های دیگری نظیر افراط در خشونت و توهین به مقدسات ادیان قرار داده است؛ بنابراین بر جامعه دینداران است که از کیان دین در مقابل تهاجمات بنیادگرایان لائیک دفاع کنند.

در پایان این دیدار هدیه‌ای از صنایع دستی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توسط ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقدیم پاپ بندیکت شانزدهم شد.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت کاتولیک به مدت سه روز، با حضور تنی چند از اندیشمندان مسلمان و مسیحی در واتیکان برگزار شد.

در هیأت ایرانی علاوه بر خرمشاد، مصطفی بروجردی رییس دانشکده روابط بین الملل، آیت اللهی رییس پژوهشگاه علوم انسانی، دهشیری معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افروغ استاد دانشگاه، حلمی رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان،سخایی استاد دانشگاه، خسرو پناه رییس انجمن حکمت و فلسفه، قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و محسن برهانی کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.