پاپ و سنتی در کنار هم به رقابت بپردازند

۰۸ام بهمن ،

جشنواره موسیقی فجر؛بایدها و نبایدها/۲

میلاد درخشانی: بخش جنبی جشنواره، به خاطر سود مالی، بیشتر به گروه‌های پاپ اختصاص داده شده در صورتی‌که بهتر است پاپ و سنتی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

میلاد درخشانی، سرپرست پروه افشارستان و نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: متاسفانه به سبب کمبود بودجه گروه‌های کمتری در جشنواره موسیقی فجر حضور دارند؛ به همین سبب شاید تاثیر این جشنواره بر رشد و پیشرفت موسیقی کمتر شود زیرا در سال‌های قبل این جشنواره در سطح وسیع تری برگزار می شد و این موضوع سبب شده بود تا جشنواره موسیقی فجر تاثیر بسیاری بر رشد موسیقی داشته باشد.

این نوازنده در ادامه افزود: جشنواره موسیقی زمانی می تواند بر رشد و گسترش موسیقی تاثیر بگذارد که گروههای جوان و اساتید در کنار هم در این جشنواره حضور داشته باشند زیرا اساتید موسیقی می توانند ناگفته های بسیاری را در زمینه موسیقی بیان کنند که این موضوع می تواند به پیشرفت موسیقی کمک کند.

سرپرست گروه افشارستان در ادامه گفت: گروه‌های جوان نیاز به حمایت ویژه دارند و فقط نباید در جشنواره ها به این هنرمندان توجه شود بلکه این گروه‌ها باید مورد پشتیبانی مالی قرار گیرند تا بتوانند به راحتی به صحنه روند و آلبوم های موسیقی خود را روانه بازار موسیقی کنند، البته این گروهها باید خودشان در معرفی خود کوشا باشند زیرا تبلیغات در این عرصه بسیار کم است و در نتیجه باید با برگزاری کنسرت های متداوم خود را به جامعه هنری معرفی کنند.

درخشانی در ادامه تاکید کرد: بخش جنبی جشنواره موسیقی بیشتر به گروه‌های پاپ اختصاص داده شده درصورتی که در این بخش از گروه‌های دیگر در سبک موسیقی سنتی، محلی و ایرانی باید دعوت شود اما در بخش جنبی بیشتر سود مالی مدنظر است.البته اگر گروه‌های پاپ در بخش رقابتی هم حضور داشته باشند تقسیم بندی درستی صورت می گیرد تا گروه‌های سنتی و پاپ در کنار یکدیگر هنر خود را ارئه دهند.

این نوازنده تار در ادامه بیان کرد: متاسفانه با این‌که ما درخواست کرده بودیم که در جشنواره حضور داشته باشیم اما موافقت نشد و این شک به وجود می آید که بسیاری از گروهها نادیده گرفته می شوند در صورتیکه بسیاری از گروهها از جمله دارکوب، افشارستان و رومی می توانند مشوق هنرمندان جوان باشند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.