پاکسازی ۸۰ درصد مناطق دمشق از وجود تروریست‌ها

پاکسازی ۸۰ درصد مناطق دمشق از وجود تروریست‌ها

جام جم آنلاین: پاکسازی منطقه القدم در استان دمشق رو به پایان است و حدود هشتاد درصد از مناطق دمشق پایتخت سوریه از وجود افراد مسلح پاکسازی شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، همچنین با پایان درگیری‌ها در شهر حمص سوریه و برقراری آرامش در این شهر، مردم به خانه های خود باز می‌گردند.

مسئولان محلی در شهر حمص بازسازی سریع محله باباعمرو را به منظور فراهم کردن بازگشت مردم به این منطقه آغاز کردند. استاندار حمص در دیدار با مدیران بخشهای مختلف در این شهر، خدمت رسانی به مردم را بررسی کرد.

مردم همچنین در حال بازگشت به محله «کرم شمشم» حمص پس از برقراری امنیت در آن هستند. مقامات مسئول در شهر حمص در حال وصل کردن برق و آب مناطق مختلف این شهر می‌باشند.

در همین حال یک منبع مسئول در شهر حمص سوریه، خبر شبکه های تلویزیونی الجزیره و العربیه در مورد شورش در زندان مرکزی حمص را تکذیب کرد.

این منبع مسئول تاکید کرد انتشار این خبر، ادامه دروغ پراکنی و پخش خبرهای جعلی علیه سوریه از این شبکه ها است.

این مقام مسئول افزود، این شبکه ها از چند روز پیش انتشار خبرهای جعلی را به منظور تقویت روحیه تروریستها در سوریه افزایش داده‌اند.

منطقه نهر عیشه در دمشق از وجود افراد مسلح پاکسازی شد

نیروهای ارتش سوریه توانستند منطقه نهر عیشه را در استان دمشق از وجود گروه‌های مسلح پاکسازی کنند و به ورودیهای منطقه القدم در ریف دمشق رسیده‌اند.

به گزارش  شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای ارتش سوریه شماری از افراد مسلح را دستگیر کرده‌اند که برخی از آنها ملیتهای مختلف عربی دارند.

گروه‌های مسلح تلاش کرده بودند خانه‌ها را از ساکنانش تخلیه و از آنها در مقابل ارتش به عنوان سپرهای انسانی استفاده کنند.

یکی از نیروهای ارتش سوریه به العالم گفت: «افراد مسلح مردم را جمع می کنند و می‌ترسانند و به سوی آنان تیراندازی می کنند و دارایی‌هایشان را به غارت می برند و به کشتزارها و مزارع وارد می شوند و در آنها پناه می گیرند و منطقه نهر عیشه اکنون امن شده و همه این منطقه به صورت کامل پاکسازی شده است».

از طرف دیگر ارتش سوریه وارد ورودی‌های منطقه القدم شده است.شماری از افراد مسلح و تک تیراندازها در محله القدم مستقر شده اند. این محله نزدیک به محله حجر الاسود قرار دارد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه به العالم گفت : تعداد زیادی از افراد مسلح در القدم مستقر شده اند.

حمایت مردم منطقه اشغالی جولان از نظام سوریه

در همین حال مردم منطقه اشغالی جولان سوریه در حمایت از نظام این کشور تظاهرات کردند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه دراین زمینه گزارش داد؛ مردم منطقه جولان در این تظاهرات که پرچمهای سوریه را در دست داشتند، اقدامات اشغالگران اسرائیلی را محکوم کردند.

مردم جولان تاکید کردند نیروهای ارتش اسرائیل هزاران اصله درخت را در این منطقه قطع کردند و با آتش سوزی‌های عمدی بسیاری از زمینهای کشاورزی در این منطقه را از بین بردند.

هدف اسرائیل از این اقدامات مجبور کردن مردم منطقه جولان به مهاجرت و دفن زباله های هسته ایش در این منطقه است.

ارتش سوریه مناطق بیشتری در ریف دمشق را پاکسازی کرد

همچنین نیروهای ارتش سوریه موفق شدند مناطق بیشتری را در استان ریف از وجود تروریستها پاکسازی کنند.

شمار زیادی از تروریستها در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در شهر داریا در استان ریف دمشق کشته شدند.

در پی این درگیریها، مقدار زیادی مهمات و انواع سلاح هم کشف و توقیف شد. گلوله های خمپاره، آر پی جی، نارنجک و مین ضدتانک و ضدنفر از جمله سلاحها و مهمات کشف شده در این منطقه است. تروریستها کتابهایی از مبلغان سلفی وهابی به همراه داشتند.این تروریستها با فرار از محله المیدان دمشق در باغهای اطراف شهر داریا پنهان شده بودند.

خبر دیگر اینکه حمله تروریستها به یک پاسگاه پلیس سوریه در منطقه صالحین شهر حلب ناکام ماند. در درگیری بین تروریستها و نیروهای پلیس سوریه در این منطقه دو نفر از تروریستها کشته و شماری زخمی شدند.

دو فرد مسلح هم در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور کشته شدند. نیروهای ارتش سوریه همچنین با یک گروه مسلح در منطقه الزیاره استان حماه درگیر شدند که تلفات سنگینی به تروریستها تحمیل کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.