پاکستان فردا میزبان رهبران کشورهای مسلمان در نشست گروه هشت

۰۱م آذر ،

رهبران کشورهای مسلمان قرار است فردا (پنج‌شنبه) در یک نشست بی‌سابقه در پایتخت پاکستان حضور یابند و در خصوص افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری به بحث بنشینند؛ نشستی که احتمالا تحت‌الشعاع درگیری‌های غزه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، محمود احمدی‌نژاد و محمد مرسی، روسای جمهوری ایران و مصر و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه که نقش‌های کلیدی در خاورمیانه دارند، قرار است در نشست هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به “گروه هشت” حضور یابند.

اعضای این گروه را ایران، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه، ترکیه و پاکستان تشکیل می‌دهند که جمعیت آنها در مجموع یک میلیارد تن است.

گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه نیز امروز (چهارشنبه) به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان وارد شد. همچنین سوسیلوبامبانگ یودهویونو، رئیس‌جمهوری اندونزی نیز قصد دارد در این نشست شرکت کند. بنگلادش و مالزی نیز در سطح اعزام مشاور و وزیر در این نشست حضور می‌یابند.

این اولین باری است که رئیس‌جمهوری از مصر در این نشست پس از ۴۰ سال شرکت می‌کند و همچنین پس از ۲۸ سال رهبر نیجریه در این نشست حضور می‌یابد. هدف اصلی این نشست هم افزایش فعالیت‌های تجاری میان کشورهای عضو از ۱۳۰ میلیارد دلار به ۵۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی است.

رهبران این گروه قرار است در خصوص راه‌هایی برای افزایش اقدامات به منظور جلوگیری از رکود جهانی اقتصاد، تغییرات آب و هوایی و راه‌هایی برای افزایش تجارت میان کشورها به بحث بپردازند.

به سبب حضور طالبان و شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده، اسلام‌آباد به ندرت میزبانی نشست‌های بین‌المللی را بر عهده می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.