پاکستان متعهد به اجرای همه پروژه های مشترک با ایران است

یکشنبه ۱۴ خرداد – ۰۳:۰۷:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

باتاکید بر پیشبرد سریع خط لوله ایران-پاکستان؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس جمهوری پاکستان اعلام کرد کشورش به شتاب در اجرای همه پروژه های مشترک با ایران از جمله پروژه واردات گاز از این کشور متعهد و پایند است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عاصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان روز گذشته (۱۲ خرداد) در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در کراچی اعلام کرد: اسلام آباد متعهد به اجرای سریع پروژه های مشترک با ایران، از جمله ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان، احداث جاده ناشکی-دالبندین و نوسازی خط راه آهن کویته-تفنان شده است.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از رئیس جمهوری پاکستان دعوت کرد تا در نشست جنبش غیرمتعهد، ان ای ام، ( Non-Aligned Movement Summit ) که قرار است روز های ۲۶ تا ۳۱ اوت (۵ تا ۱۰ شهریور) در تهران برگزار می شود، شرکت کند.
صالحی که از هند به پاکستان سفر کرده بود،  نیز از مان موهان سینگ، نخست وزیر هند دعوت کرد  تا در این نشست حضور یابد.
زرداری با تشکر از دعوت دکتر احمدی نژاد، برای شرکت در نشست ان ای ام، گفت: این نشست، خط مش مهمی برای تبادل نظر در خصوص موضوع های مورد علاقه دو طرف است.
زرداری با اشاره به روابط دو جانبه دو ایران و پاکستان از روند رو به رشد این روابط دو جانبه ابراز خشنودی کرد.
وی تاکید کرد ایران و پاکستان باید تلاش کنند تا به هدف توسعه مبادلات تجاری میان دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار در سال دست یابند.
عاصم حسین، وزیر انرژی و منابع طبیعی پاکستان نیز در دیدار با وزیر نفت ایران، خواهان افزایش حجم واردات گاز این کشور در زمان آغاز بهره برداری از خط لوله بین دو کشور شد.
طبق قرارداد، ایران از فروردین (۲۰۲۴ میلادی) روزانه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و سالانه ۷٫۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر می کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۵۱۰۱۴۶۵۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.