پاک شدن بدون مجوز برنامه ها در آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰

در آخرین بروزرسانی ارائه شده برای ویندوز ۱۰ ایرادی هایی وجود دارد که آزار دهنده ترین آنها پاک شدن بدون مجوز برنامه ها است.

در بیلد جدید، ویندوز ۱۰ همچنین برنامه هایی را که باعث کرش کردن سیستم می شوند دیلیت می کند و انجمن های وابسته به این شرکت پر هستند از گلایه ها و انتقادهای شدید کاربران از بروز این مشکل. CPU-Z که نوعی ابزار پایشی است و همچنین کامپوننت AMD Catalyst Control Center از جمله مواردی هستند که مشکلاتی را برای ویندوز به وجود آورده اند.

البته این واقعیت که ویندوز ۱۰ می تواند به صورت خودکار اپ ها را حذف کند مساله عجیبی نیست چراکه شرکت ارائه دهنده آن پیشتر با حذف بازی ها و اپ های غیرقانونی نشان داد که چنین قابلیتی را دارد.

یکی از سخنگویان کمپانی مایکروسافت بعد از انتشار این خبر در مصاحبه با سایت GamesBeat عنوان داشت:

مایکروسافت به موجب سندی تحت عنوان توافقنامه خدمات مایکروسافت، زمانی که امنیت کاربرانش را در خطر ببیند می تواند برخی اپلیکیشن هایش را تغییر داده یا روند ارائه آنها را متوقف نماید. نرم افزارهای کرک شده می توانند امنیت و ایمنی مشتریان ما را به خطر بیاندازند و خطر ورود بدافزار، جعل، انتشار عمومی اطلاعات خصوصی، عملکرد ضعیف امکانات را به دنبال خواهند داشت. ما مصمم هستیم که کاربرانمان را از خطر نرم افزارهای غیر اورجینال حفظ کرده و از حقوق معنوی توسعه هندگان انواع محتوی صیانت کنیم.

اما نسخه ۱۵۱۱ ویندوز ۱۰ (بیلد ارائه شده در ماه نوامیر) باگ های دیگری هم داشت که احتمالا بنابر همین دلیل، شرکت مورد بحث را مجاب کرده آپدیت خود را در سکوت خبری عرضه نماید.

در سایت Ars Technica در این باره این گونه نوشته شده:

گزارشات متعددی از وجود باگ های مختلف در این بیلد خبر می دهند و از آن جمله می توان به فعال شدن برنامه ها بلافاصله بعد از قرار گرفتنشان در وضعیت اسلیپ، مصرف بالای توان پردازنده توسط اپلیکیشن میل، عدم پنهان شدن تمام صفحه دسکتاپ از طریق لاک اسکرین و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. با توجه به اینکه نسخه ۱۵۱۱ هنوز هم که هنوز است از طریق ویندوز آپدیت ارائه می شود، هیچیک از این مسائل وخیم نیستند، هرچند که این نسخه عاری از مشکل هم نیست.

در عمل اما، این اظهارات به این معناست که شما قاذر نیستید بیلد جدید ۱۵۱۱ ویندوز ۱۰ را دانلود و روی دستگاه های مجاز دریافت آپدیت، نصب نمایید. اینستالری که از این پس می توانید از طریق Media Creation Tool دانلودش کنید و برای نصب از پایه استفاده اش کنید به نسخه ماه جولای باز گشته و ۱۵۱۱ MCT هم به کلی حذف شده است. اگر بخواهیم روشن تر بگوییم، علاقمندان همچنان قادر خواهند بود نسخه مملو از باگ ۱۵۱۱ ویندوز ۱۰ را از طریق بخش «ویندوز آپدیت» دریافت نمایند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.