پایان اعتباربخشی ۹۰۰ بیمارستان کشور/مهلت ۲ ماهه بیمارستان‌ها برای رفع اشکالات

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت از اتمام اعتباربخشی ۹۰۰ بیمارستان در سراسر کشور خبر داد و گفت: پس از اقدامات اصلاحی بیمارستان‌ها در مهلت دو ماهه تعیین شده، نتایج اعتباربخشی بیمارستان‌ها رسما اعلام خواهد شد.

دکتر محمدحاجی آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه اعتباربخشی بیمارستان‌ها با روش تازه از سال قبل آغاز و اخیرا در سطح تمام بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی‌، خصوصی و … به پایان رسیده، گفت: اکنون اعتباربخشی بیمارستان‌ها کامل شده و نتایج آن نیز مشخص شده است.

وی افزود: مقرر شده به منظور بهبود وضع بیمارستان‌ها، نتایج اعتباربخشی به خود بیمارستان‌ها منعکس شود تا در جریان نقاط ضعف و قوت خود قرار گیرند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ابلاغ نتایج اعتباربخشی به بیمارستان‌های مختلف آغاز شده، ادامه داد: مهلتی دو ماهه در نظر گرفته شده تا بیمارستان‌ها بتوانند نقاط ضعف احتمالی خود را برطرف کنند. این بیمارستان‌ها مجددا مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از آن نتایج اعتباربخشی آنها اعلام خواهد شد.

آقاجانی تاکید کرد: هدف از اعتباربخشی بیمارستان‌ها، برخورد با آنها نیست، بلکه هدف از این امر اصلاح امور بیمارستان‌ها، رشد کیفیت مراقبت‌های پزشکی، کاهش خطاها، ایمنی بیماران و در نهایت رضایتمندی بیشتر مردم است.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: چنین سیستمی بسیار ارزشمند است که بتوانیم کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌ها را از این طریق ارتقا دهیم. این اعتباربخشی به عنوان یک آیینه برای بیمارستان‌ها عمل خواهد کرد تا بتوانند تمام ابعاد مطرح در بیمارستان از جمله جنبه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، تجهیزات، فضا، نیروی انسانی و فرآیندها را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج اعتباربخشی، بیمارستان‌ها درجه‌بندی خواهند شد، افزود: نتایج این اعتباربخشی، معیار سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت تعرفه خدمات درمانی به بیمارستان‌ها خواهد بود. در مجموع این اعتباربخشی به درجه تبدیل شده و برای هر بیمارستان اعلام خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: به منظور اعلام نتایج اعتباربخشی در انتظار اقدامات اصلاحی بیمارستان‌ها هستیم. در مجموع تا مدت باقی مانده تا پایان سال ۹۲، نتایج اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.