پایان افسانه سه برادر با دستگیری ۲۷ دزد پایتخت

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
سه برادر که با راه‌اندازی باندی دست به سرقت از خانه‌های پایتخت می‌زدند، خبر نداشتند در یکی از سرقت‌ها تصویرشان در دوربین مداربسته ضبط شده است.

به‌دنبال وقوع سرقت‌های متعدد از خانه‌ها در شمال غرب و شمال شرق تهران، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای باند سرقت بعد از شناسایی خانه‌هایی که ساکنان آن در خانه حضور نداشتند، اقدام به شکستن قفل در می‌کردند و دست به سرقت اموال باارزش اما کم‌حجم مانند پول و طلا می‌زدند.

درحالی‌که آمار سرقت‌ها در حال افزایش بود، کارآگاهان با بررسی نحوه ورود دزدان به خانه‌ها متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها با استفاده از یک شگرد صورت گرفته و آنها احتمالا با اعضای یک باند مواجه هستند. بنابراین جست‌وجو برای یافتن ردی از آنها ادامه یافت تا اینکه مأموران متوجه شدند یکی از خانه‌هایی که دزدان وارد آنجا شده بودند مجهز به دوربین مداربسته بوده و تصاویر دزدان در هنگام سرقت توسط دوربین ضبط شده است. مأموران با بررسی این تصاویر و تطبیق آن با بانک اطلاعاتی پلیس، متوجه شدند که سه نفر از دزدان سه برادر به نام‌های امیر، مهدی و مجید هستند که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به شمار می‌روند.

با این سرنخ، دستور بازداشت سه برادر صادر شد و مأموران با بررسی سوابق کیفری آنها محل‌های تردد و پاتوق متهمان را شناسایی کردند. این محل‌ها از سوی تیم‌های تعقیب و مراقبت زیرنظر گرفته شد و بعد از چند شبانه‌روز تحقیق، سرانجام ردی از دزدان به‌دست آمد. مأموران که مطمئن بودند اعضای این باند بیش از سه نفر هستند، برادران سارق را زیرنظر گرفتند و با تعقیب سایه‌به‌سایه آنها متوجه شدند که متهمان با چند مجرم سابقه‌دار دیگر رفت‌وآمد دارند و با آنها همدست هستند.

طولی نکشید که دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری شناسایی شدند و پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی زمان دستگیری اعضای باند فرا رسید. کارآگاهان که مخفیگاه تمامی سارقان را در جنوب شرق تهران مخصوصا در منطقه مشیریه زیرنظر گرفته بودند، این محل‌ها را محاصره کردند و وقتی از حضور تمامی اعضای باند در مخفیگاه‌هایشان اطمینان یافتند عملیات دستگیری آنها را آغاز کردند.

در جریان ۱۸عملیات ضربتی و همزمان که بیش از ۱۰۰مأمور پلیس در آنها حضور داشتند، ۲۷عضو باند سرقت در کمتر از یک ساعت دستگیر شدند و تمامی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند.در میان دستگیر‌شدگان سه زن نیز حضور داشتند که وظیفه زاغ‌زنی در هنگام سرقت‌ها را بر عهده داشتند. آنها ماموریت داشتند زمانی که گروه سرقت وارد خانه مورد نظر شده و سرگرم دستبرد بود، در بیرون از خانه و داخل خودرو نشسته و مراقب اوضاع باشند و درصورت مشاهده خطر، دزدان را در جریان قرار دهند.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ده‌ها خانه اعتراف کردند. وی ادامه داد: دزدان علاوه بر سرقت اموال کم‌حجم از خانه‌ها، درصورتی که با گاوصندوق روبه‌رو می‌شدند آن را تخریب می‌کردند و محتویات داخل آن را می‌دزدیدند. سرهنگ محمدیان اظهار داشت: با دستگیری اعضای باند در بازرسی مخفیگاه‌های آنها میلیون‌ها تومان وجه نقد، مقدار زیادی طلا و جواهرات مسروقه، ده‌ها لپ‌تاپ، یک قبضه سلاح و دیگر لوازم مسروقه کشف شد و علاوه بر آنها پنج دستگاه موتورسیکلت و ۹دستگاه خودروی سواری ازجمله یک بنز ۱۰۰میلیون تومانی که دزدان با پول‌های مسروقه خریداری کرده بودند از آنها توقیف شد. وی تأکید کرد: ارزش اموال سرقت‌شده از سوی این باند دست‌کم دو میلیارد تومان است که تاکنون ده‌ها نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.