پایان اولین روز سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا و حواشی جالب آن

۳۱اردیبهشت،

نخستین روز از مسابقه‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا در تهران با شناخت نفرات برتر در بخش مقدماتی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیست و یکمین دوره مسابقه‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا امروز (چهارشنبه) با حضور ۱۱۳ سنگ‌نورد در پارک ملت آغاز شد که در پایان نفرات برتر در بخش‌های بولدرینگ، سرطناب، سرعت مشخص شدند.

در این دوره از رقابت‌ها در بخش سرطناب مردان ۲۵ نفر، سرطناب بانوان ۲۰ نفر، بولدرینگ مردان ۲۵ نفر و بولدرینگ بانوان ۱۹ نفر حضور داشتند.

در این دوره از رقابت‌ها ۸۵ سنگ‌نورد خارجی از ۱۱ کشور قزاقستان، قرقیزستان، هند، کره جنوبی، چین، چین تایپه،‌ اندونزی، هنگ‌کنگ، تایلند و سنگاپور حضور دارند.

تیم ایران هم با ۲۸ نفر در دو بخش مردان و زنان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.

فردا (پنجشنبه) دومین روز این دوره از رقابت‌ها مسابقه‌های بخش نیمه نهایی برگزار خواهد شد.

مسابقه‌های بخش فینال نیز روز جمعه برگزار می‌شود.

حاشیه‌های روز اول مسابقه‌ها:

در اولین روز این رقابت‌ها استقبال بسیار خوبی از این مسابقه‌ها شده بود و دیواره سنگ‌نوردی که در کنار دریاچه پارک ملت بنا شده بود، شاهد حضور خانواده‌های بسیاری بود و هرچه از گرمی هوا کمتر می‌شد به تعداد این هواداران افزوده می‌شد.

همزمان با برگزاری مسابقه‌های مقدماتی، یک گروه فنی متشکل از اشخاصی از پاکستان، کره جنوبی و چین، مشغول آماده‌سازی دیواره روز فینال بودند.

ساکی‌زاده مشاور وزیر، گواری مدیرکل مرکز ورزش قهرمانی، ناصر طالبی مشاور معاون مرکز قهرمانی از مسئولان وزارتی بودند که این مسابقه‌ها را از نزدیک تماشا کردند.

کریم صفایی رییس جنجالی فدراسیون تیروکمان هم در اواخر این برنامه مسابقه‌ها را از نزدیک تماشا کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.