پایان بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها

۱۸اردیبهشت،

عضو هیات نظارت مرکزی بر انتخابات با بیان اینکه ملاک بررسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا استعلام های چهارگانه و قانون بوده است، گفت: وابستگی به جریانات سیاسی و گرایشات حزبی خاص ملاک احراز یا عدم احراز صلاحیت نیست.

به گزارش ممتازنیوز،  سید عیسی دارایی در گفتگو با مهر، در واکنش به بعضی انتقادات نسبت به عملکرد هیات نظارت مرکزی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: در بررسی صلاحیت ها به هیچ عنوان مسائل سیاسی و جناحی مد نظر نبوده و بر اساس استعلام های مراجع ۴ گانه و اوضاع و احوال داوطلبان بر اساس قانون اساسی اقدام شده است.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به پایان یافتن مهلت بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا، گفت: همان گونه که مد نظر مقام معظم رهبری بوده است تمام سعی خود را کرده ایم که انتخابات شوراها تحت سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار نگیرد.

وی با اشاره به اهمیت شوراها گفت: شرایط باید به نحوی باشد که شوراها به عنوان پارلمان محلی بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی تقویت شوند و در این راستا حضور اشخاص می تواند در وضعیت شهری نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه شوراها داشته باشد.

دارایی بررسی صلاحیت کاندیداها بر اساس قانون را یکی از راهکارهای حضور اشخاص توانمند و نخبه در شوراها دانست و خاطر نشان کرد: ملاک بررسی ها صرفا قانون بوده و رفتار و گرایشات حزبی یا فکری و وابستگی به جریانات سیاسی قطعا ملاک احراز یا عدم احراز صلاحیت نبوده است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.