پایان تولید بی‌کیفیت با واگذاری خودروسازی‌ها

۳۱اردیبهشت،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به اینکه خودروهای تولیدی کپی برداری از خودروهای خارجی است افزود: برای ارتقاء کیفی محصولات صنایع خودروسازی باید این صنعت به سمت خصوصی سازی واقعی حرکت کند.

به گزارش Consbank، به نقل از باشگاه خبرنگاران؛سید محمد بیاتیان گفت: برای ارتقاء کیفیت خودرهای تولیدی باید صنعت خودرو خصوصی شوند در فضای رقابتی خودروسازان ملزم به ارتقاء کیفیت می شوند، البته باید زمینه رقابت را نیز برای بخش خصوصی در داخل فراهم کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس ‌شورای اسلامی‌ اظهار کرد :نظارت دقیق سازمان های نظارتی مانند سازمان استاندارد و پلیس راهنمایی ورانندگی و اصرار این سازمانها بر اجرای حداقل استانداردهای داخلی  می تواند بصورت نسبی در ارتقاء کیفیت محصولات موثر باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: فرمول قیمت گذاری خودرو عبارت است از قیمت تمام شده خودرو بعلاوه سود منطقی و قیمت بیشتر از این سبب رکود در بازار خودرو خواهد شد.

بیاتیان افزود:باید با توجه به ارتقاء کیفیت خودرو، قیمت آن را کاهش داد در این صورت است که می توان رضایت مشتری را جلب کرد.

بیاتیان ادامه داد: با وجود اینکه در منطقه به عنوان خودروساز شناخته می شویم اما بسیار پیشرفت نداشته ایم و اکثر خودروهای تولیدی کپی برداری از خودروهای خارجی است و با این وضعیت نمی توان به رقابت  در سطح  جهانی‌ فکر کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد:صنعت خودرو به لحاظ ایجاد اشتغال سومین صنعت بزرگ کشور است و تحریم ها شامل این صنعت نیز شده  لذا باید دولت در شرایط فعلی جهت حفظ و ایجاد اشتغال به این صنعت کمک کند تا بتوانیم تیراژ تولید را بالا ببریم و به بازارهای آسیایی وآفریقایی نیز توجه داشته باشیم.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.