پایان ثبت‌نام وام مسکن خبرنگاران

ساعت ۲۴ شب گذشته مهلت ثبت‌نام وام مسکن خبرنگاران به پایان رسید تا مرحله اول ارائه این وام به خبرنگاران از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انجام شود.

فارس: ساعت۲۴ روز چهارشنبه ۱۸ مرداد آخرین فرصت برای ثبت نام وام مسکن خبرنگاران بود تا کسانی که از غافله جا مانده بودند با تمدید مهلت ثبت‌نام بتوانند برای دریافت وام مسکن در سامانه سمان ثبت‌نام کنند.

هر چند ۲ روز گذشته برخی خبرنگاران با انتقاد از عملکرد سایت سمان مبنی بر بسته شدن ثبت‌نام وام خبرنگاران ابراز نارضایتی کرده بودند اما با این حال مهلت تمدید شده از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد نیز شب گذشته به اتمام رسید.

کار ما تمام شد

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در این زمینه به خبرنگار جامعه فارس می‌گوید: درحال حاضر کار ما در زمینه وام مسکن خبرنگاران به اتمام رسیده است.

محمد جعفر محمدزاده اظهار داشت: هر زمان که به ما ابلاغ شود آماده هستیم تا متقاضیان و واجدین شرایط دریافت وام مسکن خبرنگاران را اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: ما هم همانند خبرنگاران منتظریم و لحظه شماری می‌کنیم تا به ما ابلاغ شود. امیدواریم هرکسی که فاقد مسکن است بتواند از این راه خانه‌دار شود.

آنطور که از گفته‌های محمدزاده مشخص است، کار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای معرفی و اعلام خبرنگاران واجد شرایط به اتمام رسیده و حال نوبت بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع است.

حال گام بعدی را باید بانک مرکزی با معرفی بانک عامل بردارد تا خبرنگاران واجد شرایط پس از سال‌ها انتظار مراحل دریافت وام مسکن خبرنگاران که آن هم در نوع خودش قابل بحث است را سپری کنند.

وام مسکن خبرنگاران به تدریج پرداخت می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در رابطه با وام مسکن خبرنگاران به خبرنگار فارس در رشت می‌گوید: ارائه وام مسکن با جدیت دنبال می‌شود و خبرنگاران می‌توانند برای دریافت وام مسکن ثبت نام کنند تا این وام به تدریج در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط سخت ثبت‌نام در سامانه سمان متذکر شد: شرایطی در سایت سمان قرار داده بودند که هر کسی نمی‌توانست در آن ثبت‌نام کند و در دیدار با رئیس جمهور برخی خبرنگاران نیز گلایه کرده بودند که قرار شد شرایط سهل‌تری در نظر گرفته شود تا خبرنگاران بتوانند برای هر مزیتی به راحتی در سمان ثبت‌‌نام کند.

وزیر ارشاد، سامانه سمان را بانک اطلاعات جامع خبرنگاران دانست و تصریح کرد: این بانک اطلاعاتی جامع کمک می‌‌کند که بدانیم در هر زمان چه تعداد خبرنگار فعال هستند و این امر ساماندهی می‌شود.

همچنین تماس‌های مستمر خبرنگار جامعه فارس با مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و عدم پاسخ‌گویی وی به تلفن، برای گرفتن اطلاعات بیشتر از تعداد ثبت‌نام شدگان وام مسکن خبرنگاران نیز بی نتیجه ماند.

با این حال باید دید که این وام واقعا به چه تعداد خبرنگار نیازمند مسکن خواهد رسید؟ و آیا این وام همانند سایر وام‌ها به دست کسانی می‌رسد که دارای چندین مسکن هستند؟

همچنین سوال دیگری که اینجا مطرح می‌شود این است که کدام دستگاه ناظر وجود دارد که بر صحت عملکرد معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد نظارت داشته باشد و مشخص شود که آْیا واقعا به کسانی که وام پرداخت خواهد شد خبرنگار فاقد مسکن هستند یا خیر؟


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.