پایان خوش لپ تاپ دزدی انگلیسی در تهران

۲۱فروردین۱۳، آی تی ایران – دختر ایرانی که عکسش طی ۲۴ ساعته قبل به عنوان دارنده فعلی لپ تاپ دزدی شده در انگلیس در پایگاه اینترنتیهای مشهور انتشار یافته بود خواستار پس دادن لپ تاپ به صاحب اصلی آن شد.

در حالی که طی یکی دو روز قبل اغلب پایگاه اینترنتیهای مشهور تکنولوژی و بعضی روزنامه‌های بریتانیایی عکس این دختر را منتشر کرده بودند حالا صاحب قبلی لپ تاپ دزدیده شده اعلام کرده که این دختر با وی تماس گرفته و خواستار پس دادن آن شده اما او نیز به پاس عذرخواهی بابت انتشار یافتن عکسهای خصوصی او ، لپ تاپ را به خود او هدیه داده است.

ماجرای این لپ تاپ دزدی پس از آن مشهور شد که صاحب آن عکسهای مختلفی از این دختر را روی وبلاگش قرار داد و گفت که لپ تاپش در بهمن ماه قبل در انگلیس به سرقت رفته ولی او یک نرم‌افزار با عنوان Hidden روی آن نصب کرده که پس از اتصال به اینترنت از دوربین لپ تاپ از عکس گرفته و به وی ارسال می‌کند. در این عکسها دختر در حال کارکردن با لپ تاپ یا گوش دادن به موسیقی و یا در کنار خانواده‌اش دیده می‌شد.

انتشار این عکسها واکنشهای متفاوتی را در جهان سبب شد ، بسیاری از کاربران به نویسنده وبلاگ متذکر شدند که احتمال بسیار این شخص دزد دستگاه وی نبوده و صرفا قربانی است که خود نیز این دستگاه را خریده است.

صاحب وبلاگ امروز صبح این وبلاگ را از دسترس خارج کرد اما ساعتی قبل با حذف عکسهای دختر و توضیحی دوباره آن را برای عموم آزاد کرد.

وی در پستی نوشت که دختر با وی تماس گرفته و خواستار پس دادن لپ تاپ شده اما او به پاس عذرخواهی بابت انتشار یافتن عکسهای خصوصی وی این لپ تاپ را به خود وی بخشیده است.

ظاهرا ماجرا ختم به خیر شده هر چند هنوز عکس دختر ایرانی در بسیاری از پایگاه اینترنتی‌های خارجی به عنوان استفاده کننده از لپ تاپ سرقتی انتشار یافته است. انتشار یافتن عکسهای او بار دیگر بحث‌های اخلاقی فاش کردن اطلاعات خصوصی اشخاص در رسانه‌ها پیش از مشخص شدن گناهکار یا بی‌گناه بودن وی را داغ کرده است.

شاید اگر این دختر ایرانی بتواند اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تهیه این لپ تاپ در اختیار همگان بگذارد تنها نقطه تاریک این ماجرا نیز روشن شود.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.